۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
بانک ها از دادن تسهیلات خرد به مردم سر باز می زنند
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

بانک ها از دادن تسهیلات خرد به مردم سر باز می زنند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه بانک ها به بهانه های واهی از دادن تسهیلات خرد به مردم سر باز می زنند گفت: گاهی متاسفانه بانک ها برای پرداخت یک وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی ۲ تا ۴ ضامن درخواست می کنند.

به گزارش بازار، نصراله پژمان فر در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: آقای رئیس لطفا هرچه سریع تر دستور رسیدگی در خصوص مسئله ارائه تسهیلات بانکی به مردم را دهید چرا که بسیاری از بانک ها به بهانه آنکه مجلس پرداخت تسهیلات اعتبارسنجی را تصویب کرده در همان بدو ورود مانع می شوند و برخی از بانک ها ۲ تا ۴ نفر ضامن برای پرداخت یک وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی درخواست می کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید بررسی شود دلیل این میزان از نارضایتی در ارتباط با پرداخت تسهیلات خرد به مردم چیست؟ هرچند شخصا به آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص تذکر دادم و در کمیسیون اصل ۹۰ نیز پیگیر موضوع هستیم چرا که بانک ها به بهانه های واهی از دادن تسهیلات خرد به مردم خودداری کرده و اینگونه سخت گیری می کنند.

بنابراین گزارش در ادامه علی نیکزاد که ریاست مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: شما به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دستورات لازم را در این خصوص بفرمایید تا رسیدگی شود، همچنین کمیسیون تخصصی این موضوع را رسیدگی کند البته ما نیز در خدمت شما هستیم.

کد خبر: ۲۰۳٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha