۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
بهبود شاخص PMI در ماه ژانویه؛ آماده شدن چین برای بازگشت به شرایط عادی اقتصادی
مرکز آمار ملی چین خبر داد؛

بهبود شاخص PMI در ماه ژانویه؛ آماده شدن چین برای بازگشت به شرایط عادی اقتصادی

مرکز آمار ملی چین با انتشار گزارش جدید خود از جهش شاخص خرید مدیران (PMI) این کشور به ۵۰.۱ در ماه ژانویه خبر داد.

به گزارش بازار؛ مرکز آمار ملی چین با انتشار گزارش جدید خود از جهش شاخص خرید مدیران (PMI) این کشور به ۵۰.۱ در ماه ژانویه خبر داد و این در حالیست که این رقم برای ماه دسامبر سال گذشته میلادی یعنی یک ماه قبل، ۴۷.۰ اعلام شده بود.

در همین حال، این شاخص برای نخستین بار از ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ به این میزان افزایش یافته که به گفته کارشناسان، ناشی از توقف اجرای سیاست کووید صفر دولت چین بوده است.

در بخش دیگری از گزارش آماری این سازمان دولتی چین، میزان ثبت سفارشات تولید به بالاترین میزان خود طی ۷ ماه گذشته رسیده و شاخص صادرات نیز با اتندکی کاهش، از ۴۶.۱ به ۴۴.۲ کاهش یافته است.

همچنین سه شاخص اصلی دخیل در رشد اقتصادی چین نیز همگی طی یک ماه گذشته مثبت گزارش شده اند که به وضوح، نشانگر بهبود شرایط اقتصادی در این کشور از زمان برداشته شدن اجرای سیاست کووید صفر و گشودن مرزهای چین به روی بازرگانان و گردشگران خارجی است.

اما در بخش مشاغل غیر تولیدی چین نیز شاهد رشد ۱۲ درصدی شاخص طی ماه ژانویه بوده ایم که شاخص فعلی به ۵۴.۴ رسیده است.

«ژائو کینگ هی» رئیس مرکز آمار ملی چین در خصوص گزارش آماری جدید مرکز تحت مدیریت خود گفت که شرایط فعلی نشانگر آماده شدن چین برای بازگشت به زندگی عادی است. وی در عین حال هشدار داد که بازگشت چین به روند عادی رشد اقتصادی خود، نیازمند افزایش تقاضا و بهبود ضعف این کشور در صادرات است.

کد خبر: ۲۰۳٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha