۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
بانک‌ها حق نگه داشتن بخشی از تسهیلات مردم را ندارند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بانک‌ها حق نگه داشتن بخشی از تسهیلات مردم را ندارند

سمنان- شادمهر، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان درباره شائبه بلوکه کردن مقداری از وام پرداختی برخی بانک‌ها در استان، گفت: بانک‌های استان حق نگه داشتن بخشی از تسهیلات مردم را ندارند.

محمد شادمهر در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره ابهام و مطالبه مردم استان سمنان در خصوص مسدود کردن مبلغی از تسهیلات بانکی، تاکید کرد: برابر دستورالعمل بانک مرکزی بلوک کردن هرگونه سپرده بلند مدت، کوتاه مدت و ... در قبال اخذ تسهیلات ممنوع و از اسفندماه سال گذشته قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه اگر بانکی در استان سمنان اقدام به نگه داشتن بخشی از تسهیلات نزد خود کند، خلاف دستورالعمل بانکی مرکزی اقدام کرده است، افزود: اگر شهروندان استان سمنان چنین موضوعی را مشاهده کردند و یا نسبت به آن شکایتی دارند می توانند آن را مطرح تا واحد بازرسی بانک آن را مورد بررسی قرار دهد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان با بیان اینکه ما نیز در کمیسیون هماهنگی بانک‌ها نسبت به رسیدگی این موارد اقدام و پیگیری خواهیم کرد، بیان داشت: ۰۲۱۲۷۲۶ سامانه‌ای است که آماده دریافت شکایات مردم در این خصوص خواهد بود.

اگر بانکی در استان سمنان اقدام به نگه داشتن بخشی از تسهیلات نزد خود کند، خلاف دستورالعمل بانکی مرکزی اقدام کرده است

شادمهر با بیان اینکه نظارت و بازرسی بانک مرکزی این موضوعات را مورد پیگیری قرار می دهد، تاکید کرد: به بانک های سراسر استان نیز ابلاغ شده که از بلوکه کردن مبالغ مردم خودداری کنند.

وی درباره سخت‌گیری بانک ها در بحث ضامن نیز بیان کرد: بانک‌ها امانت دار مردم هستند و از سوی دیگر در پرداخت تسهیلات می بایست به گونه ای اقدام کنند که اصل پول به بانک بازگردد لذا اعتبار سنجی از مشتریان متقاضی دریافت وام صورت می‌گیرد و این امر در واقع اساس تعیین ضامن خواهد شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان سمنان با بیان اینکه اعتبار سنجی ها به ما این تصویر را می‌دهد که تسهیلات دارای رده یک، دو، سه و ... هستند و لذا به همین ترتیب می‌بایست سطح تضامین هم تغییر کند، ابراز کرد: بعضاً اعلام می شود که مردم به واسطه عدم توانمندی در تامین ضامن مسائلی مانند خودرو را به جای آن معرفی کنند اما متاسفانه برابر قانون این امر امکان پذیر نیست.

شادمهر با بیان اینکه در زمینه خانه بابت تضمین موضوع فرق دارد و بانک می‌تواند آن را به عنوان ضمانت دریافت کند، بیان کرد: در نهایت همه چیز بستگی به آن میزان و اعتبارسنجی دارد که در زمینه تسهیلات صورت می گیرد.

کد خبر: ۲۰۳٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha