۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
دستیابی به امنیت غذایی با حرکت به سمت آبزی‌پروری
رئیس سازمان شیلات ایران مطرح کرد

دستیابی به امنیت غذایی با حرکت به سمت آبزی‌پروری

رئیس سازمان شیلات ایران با تاکید بر حرکت به سوی آبزی‌پروری، گفت: حرکت به سمت تولید در دریا از مهمترین اهداف این سازمان است و در این بخش ماهی و میگو از مهمترین محصولات آبزی‌پروری محسوب می‌شوند.

به گزارش بازار، سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در نشست با مدیرعامل شرکت شیرین عسل در خصوص بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری این شرکت در حوزه آبزی‌پروری، به کمک این شرکت در حوزه آبزی‌پروری اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین پروژه‌ها در کیش، ظرفیت ۳ هزار تن پرورش ماهی در قفس را دارد که به سرمایه‌گذار برای فرآوری و صادرات ماهی نیاز دارد.

حسینی افزود: گونه‌های سیبرین و سیبس از جمله تولیدات این مجموعه محسوب می‌شود و یکی از بزرگترین مزارع غرب آسیا بوده و تمامی عملیات آن توسط افراد بومی و نیروهای متخصص به انجام می‌رسد.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به اثرات گازهای گلخانه‌ای که در بخش گوشت قرمز به اثبات رسیده است حرکت به سوی آبزی‌پروری برای اقتدار امنیت غذایی ضرورت دارد.

این مقام همچنین مسوول به تولید ۸۰ درصدی تجهیزات ماهی در قفس در کشور اشاره کرد و گفت: در این زمینه تا ۸۰ درصد خودکفا هستیم و در مناطقی چون سیستان و بلوچستان از پایه‌های کششی استفاده شده است که جریانات دریایی و بادهای شدید مانع فعالیت نشود.

رئیس سازمان شیلات ایران به تولید ۱۸ هزار تنی ماهی سفید در دریای خزر نیز اشاره کرد و گفت: تولید ماهی در قفس ۲.۵ برابر تولید ماهیان استخوانی در دریای خزر خواهد بود.

حسینی در باره طرح زنجیره پرورش ماهی در قفس گفت: ۸۰ درصد سرمایه‌گذاران که در این بخش فعالیت کنند می‌توانند از تسهیلات بانک کشاورزی و صندوق‌های اعتباری استفاده کنند.

حسینی همچنین استفاده از زنجیره ارزش برای صادرات تازه ماهی به اروپا را مورد تاکید قرار داد و گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت‌های فراوری کارخانه پودر ماهی در حال حاضر خالی است که می‌توان در این بخش سرمایه‌گذاری مناسبی انجام داد.

یونس ژائله مدیرعامل شرکت شیرین عسل نیز در این جلسه گفت: می‌توان با استفاده از روش‌های فراوری و تولید کنسروهای باکیفیت به سمت افزایش مصرف و صادرات پیش رفت.

ژائله افزود: صید و فراوری باید در کشتی‌هایی که در دریا مستقر می‌شوند، انجام شود تا بلافاصله پس از صید محصول آماده و بسته‌بندی شود ضمن اینکه آمادگی‌های لازم برای ایجاد چنین کشتی‌هایی در دریا وجود دارد.

کد خبر: ۲۰۳٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha