۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
افتتاح ۴۷۷ طرح صنعتی و معدنی در دهه فجر

افتتاح ۴۷۷ طرح صنعتی و معدنی در دهه فجر

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای افتتاح ۴۷۷ طرح صنعتی و معدنی در ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش بازار، محمد مهدی برادران در حاشیه نشست کمیته صنعت، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بیشترین رشد صنعتی سال گذشته را در حوزه صنایع داشته ایم گفت: افتتاح این طرح‌ها با حضور صاحبان صنایع به ادامه فرایند تولید و صادرات کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: امسال ستادهایی در قالب ستاد دهه فجر صنعت، معدن و تجارت در همه استانها، معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت صمت با کمک صاحبان صنایع، معادن و مجموعه اتاق‌های بازرگانی شکل گرفته و فعالیت‌های خود را با رویکرد تبیین خدمات نظام جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته در عرصه صنعت و معدن هدفگذاری کرده اند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های ما در ستاد دهه فجر وزارت صنعت، معدن و تجارت با رویکرد تبیینی در قالب نشست‌های مشترک در استان‌های مختلف و صنایع و معادن مختلف و بازرگانی در خصوص اقدامات پس از انقلاب در حوزه صنعت، معدن و تجارت در قالب جلسات هم اندیشی برگزار می‌شود.

معاون وزیر صمت افزود: بسیاری از دانشجویان و جوانان علاقه‌مند به عرصه صنعت باید بدانند که تولید امروز را نمی‌توانیم با سال ۵۷ مقایسه کنیم، زیرا مقیاس و تنوع تولید بسیار زیاد است به عنوان نمونه در شهری مانند کاشان در ابتدای انقلاب ۱۵ واحد تولیدی داشتیم و امسال ۱۵۰۰ واحد تولیدی و کارخانه داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از صنایع مدیون و مرهون انقلاب هستند گفت: شکل گیری بسیاری از صنایع مانند مواداولیه دارو و مکمل‌ها مربوط به بعد از انقلاب است و قبل از انقلاب ما واردکنند در این عرصه‌ها بودیم.

برادران افزود: تولیدات ما به خصوص در نساجی و به طور ویژه نخ ۱۶ تا ۲۵ برابر رشد داشته است و این نشان از رشد مصرف داخلی و صادرات و کاهش واردات است.

معاون وزیر صمت با اشاره به روند تولید و صادرات در یکسال اخیر گفت: ممکن است مردم سوال کنند که آثار اقتصادی این افزایش تولید چه تاثیری در زندگی شان داشته است که باید در پاسخ گفت: این روند آثار بلند مدتی خواهد داشت البته در حال حاضر و در کوتاه مدت نیز افزایش اشتغال و به دنبال آن افزایش درآمد جامعه کارگری و صنعتی و رفاه بالاتر را به دنبال داشته است.

کد خبر: ۲۰۳٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha