۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
قرارداد خرید ۲۵ ساله گاز لیبی توسط شرکت «اِنی» ایتالیا
با امضای توافق نامه ای رسمی اعلام شد؛

قرارداد خرید ۲۵ ساله گاز لیبی توسط شرکت «اِنی» ایتالیا

شرکت بین المللی نفت و گاز «اِنی» ایتالیا از امضای قرارداد ۸ میلیارد دلاری خرید گاز با شرکت ملی نفت لیبی خبر داد.

به گزارش بازار؛ شرکت بین المللی نفت و گاز «اِنی» ایتالیا از امضای قرارداد ۸ میلیارد دلاری خرید گاز با شرکت ملی نفت لیبی خبر داد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه مشترک صادر شده از سوی دو طرف، هدف از امضای این قرارداد، کمک به خروج اروپا از بحران انرژی رخ داده در قاره سبز و همچنین تلاش برای رونق اقتصاد لیبی عنوان شده است.

امضای این قرارداد بزرگ گازی همزمان با سفر «جورجیا ملونی» به تریپولی لیبی صورت گرفته است. ملونی در سخنرانی رسمی خود، هدف از امضای قرارداد گازی با لیبی را کمک به افزایش صادرات این کشور از طریق اکتشافات میادین گازی اخیر توسط انی در سواحل لیبی عنوان کرده است.

گفته می شود، استخراج و صادرات گازی از میادین تازه کشف شده در سواحل لیبی از سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد که بر اساس تخمین های شرکت انی به عنوان مجری این پروژه، ظرفیت روزانه استخراج این میادین حدود ۷۵۰ میلیون متر مکعب خواهد بود.

«کلادیو دسکالزی» مدیرعامل انی طی سخنانی در همین رابطه گفت: این توافقنامه منجر به افزایش چشمگیر سرمایه گذاری در بخش انرژی لیبی و کمک به توسعه بازار کار این کشور شده و همچنین، نقش انی به عنوان اپراتور اصلی عملیات استخراج این میادین را بیش از پیش پر رنگ خواهد ساخت.

مدیرعامل انی همچنینن طول مدت قرارداد مذکور را ۲۵ سال اعلام کرده و آن را بزرگترین سرمایه گذاری ایتالیا در شمال آفریقا طی سال های اخیر دانسته است.

کد خبر: ۲۰۲٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha