۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
گشایش معـاملات تمام سکه طلای خزانه بانک آینده

گشایش معـاملات تمام سکه طلای خزانه بانک آینده

بورس کالا اطلاعیه‌ای در خصوص گشایش نماد معاملاتی خزانه بانک آینده جهت انجام معاملات گواهی سپرده سکه طلا با سررسید سال ۱۴۰۴ منتشر کرد.

به گزارش بازار، در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع فعالان بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران می‌رساند از روز چهارشـنبه مـورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ نمـاد معـاملاتی تمام سکه طلای خزانه بانک آینده با نام تمام سکه طرح جدیـد۰۴۱۱آینـده و نمـاد سـکه۰۴۱۱پ۰۵ گشـایش یافتـه و آمـاده انجـام معاملات است.

شرایط عرضه، معامله، انبارداری و تحویل:
۱. کالای قابل پذیرش در خزانه "سکهی طلای تمام بهار آزادی طرح جدید (با تصویر امام خمینی» ره) با وزن ۳۳۱/۸ گرم و عیار ۰۰۹ در هزار ضرب سال ۶۸۳۱" میباشد.

۲. سپرده گذار سکه ملزم است قبل از مراجعه به انبار، از طریق یکی از کارگزاران دارای مجوز معاملات گواهی سپرده کالایی، نسبت به اخذ کد معاملاتی (اوراق بهادار) اقدام نماید.

۳. تحویل و ارزیابی سکه طلا در محل خزانه به نشانی: تهران، بزرگراه مدرس جنوب به شمال، خیابان تقاطع نلسون ماندلا، ابتدای خیابان دیدار، شماره یک (برج آینده) انجام میشود.

۴. هزینه ارزیابی ۵۷، ۰۰۰ ریال برای هر قطعه سکه طلا میباشد که هنگام تحویل به خزانه از مشتری دریافت میشود. در صورتی
که سکه طلا توسط کارشناس، استاندارد تشخیص داده نشود، هزینه‌های ارزیابی مربوطه به سپرده گذار عودت داده نخواهد شد.

۵. هزینه انبارداری به میزان ۰۰۳، ۱ ریال بهازای هر قطعه سکه طلا در روز، از ابتدای روز صدور گواهی سپرده کالایی به نام تحویل دهنده، تا پایان روز معامله، بر عهده فروشنده است که این هزینه توسط بورس از وجه معامله کسر شده و به حساب انبار واریز میشود. همچنین هزینه انبارداری از ابتدای روز تقویمی پس از روز معامله تا پایان روز تحویل از انبار بر عهده خریدار است که در هنگام تحویل کالا از انبار میبایست به صورت یکجا و نقدی با انباردار تسویه گردد. مالیات بر ارزش افزوده هزینه انبارداری نیز به میزان ۹ درصد هزینه انبارداری محاسبه و به انباردار پرداخت میشود.

۶. هزینه انبارداری روزانه بابت نگهداری کالا در ابتدای هر سال شمسی، براساس قیمت سکه طلا (میانگین قیمت پایانی نمادهای معاملاتی سکه طلا در یک ماه پایانی سال) ضرب در ۴/۰ درصد تقسیم بر ۳۶۵ بدون تغییر میماند یا افزایش مییابد.

۷. هزینه انبارداری برای جبران کلیه خدمات انبار از جمله نگهداری، حفاظت فیزیکی، بیمه انبار و سایر هزینه‌ها بوده و غیر از هزینه تعیین شده، هیچ مبلغ دیگری به انباردار پرداخت نخواهد شد.

۸. انبار/انباردار متعهد است حسب درخواست مشتری، سکه طلا را ظرف یک روز کاری پس از درخواست ترخیص، تحویل وی نماید؛ لذا متقاضی تحویل سکه لازم است درخواست ترخیص خود را بر اساس این زمانبندی، با هماهنگی و ارایه معرفینامه کارگزار ناظر، به انبار اعلام نماید.

۹. سکه‌های تحویل گرفته شده و تحویل داده شده بدون وکیوم خواهند بود.

۱۰. حداکثر زمان نگهداری کالا در خزانه تا تاریخ ۳۱/۱۲/۱۴۰۴ میباشد. همچنین تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده کالایی و آخرین روز معاملاتی نماد ایجاد شده، مورخ ۲۹/۱۱/۱۴۰۴ بوده و پس از آن معاملات نماد برای فرایند تحویل و تسویه حساب با انبار متوقف خواهد شد. در صورت تحویل گرفته نشدن کالا از انبار، مفاد دستورالعمل پذیرش انبار و صدور، معامله و تسویه گواهی سپرده کالایی مصوب مورخ ۰۵/۰۳/۱۳۹۴ سازمان بورس و اوراق بهادار و تغییرات بعدی آن ملاک عمل خواهد بود.

۱۱. پس از تحویل گرفتن سکه طلا از انبار، اعتراضی در خصوص کمیت یا کیفیت سکه‌های طلای تحویل شده، قابل پذیرش نخواهد بود و کلیه مسئولیت‌های مربوط به سکه‌های تحویلی، پس از تحویل گرفتن از انبار (اعم از نحوه جابجایی، سرقت و...) بر عهده تحویلگیرنده است. از این رو افراد میتوانند پیش از خارج نمودن سکه از خزانه آن را رویت نموده و در صورت مغایرت با مشخصات کیفی اعلامی، از تحویل آن امتناع نموده و مراتب را به صورت کتبی از طریق کارگزار خود به بورس اعلام کنند.

۱۲. صدور قبض انبار و ترخیص گواهی سپرده کالایی به نام شخص مالک کالا یا نماینده قانونی وی، صرفا پس از احراز هویت وی امکانپذیر است.

۱۳. دارندگان گواهی سپرده کالایی نماد ذکر شده در اطلاعیه، موظفند در صورت اعلام بورس به صورت دورهای، نسبت به مراجعه به انبار و تسویه هزینه‌های انبارداری مربوط به خود اقدام نمایند. در غیر این صورت هزینه انبارداری مربوطه به صورت تصاعدی محاسبه و در هنگام معامله یا تحویل، محاسبه و اخذ خواهد شد.

گشایش معـاملات تمام سکه طلای خزانه بانک آینده

کد خبر: ۲۰۲٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha