۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
هدفگذاری تجارت ۳ میلیاردی با قزاقستان| آب بندان‌ها لایروبی شوند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

هدفگذاری تجارت ۳ میلیاردی با قزاقستان| آب بندان‌ها لایروبی شوند

ساری- زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به هدفگذاری تجارت سه میلیارد دلاری ایران و قزاقستان گفت: این رقم، شش برابر میزان کنونی تجارت است.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار از هدفگذاری سه میلیارد دلاری در بخش تجاری بین دو کشور ایران و قزاقستان خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان تجارت حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که باید به شش برابر رشد یابد.

وی با اشاره به مشکل آب در استان های شمالی با اظهار این که در استان های شمالی ۳۰ تا ۴۰ درصد مشکل آب شرب داریم، از مسئولان امر خواست تا برای رفع مشکلات برنامه ریزی داشته باشند.

وی به اهمیت حوزه آب اشاره و اضافه کرد: ۸۰ درصد آب کشور مربوط به حوزه کشاورزی است و برای تامین مشکلات این بخش باید برنامه ریزی جامعه صورت گیرد.

زارعی با اظهار این که برای کشت برنج در مازندران ۱۳ تا ۱۵ هزار مترمکعب آب داریم در حالی که آب مورد نیاز ۴۰ تا ۵۰ هزار مترمکعب است، گفت: باید به موضوع آب و تامین مواد غذایی توجه ویژه ای صورت گیرد درحالی که هنوز نتوانستیم تکلیف آب را در کشور روشن کنیم.

این نماینده مجلس با بیان این که هشت میلیارد مترمکعب آب دراستان های شمالی به دریا می ریزد، گفت: این درحالی که در استان های شمالی مشکل آب داریم و اعلام می شود در ۵۰ هزار هکتار از شالیزارها برنجکاری صورت نگیرد.

وی یادآور شد: ۳۰ هزار هکتار آب بندان در استان های شمالی وجود دارد که ظرفیت آن ها سه تا چهار میلیارد مترمکعب است درحالی که اکنون حجم آن ها حدود یک میلیارد مترمکعب است و به دلیل آن که این آب بندان ها لایروبی نشدند سه میلیارد مترمکعب از آب آب بندان ها را از دست می دهیم.

کد خبر: ۲۰۲٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha