۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
اعلام ورشکستگی شرکت هواپیمایی «فلای بی» انگلیس

اعلام ورشکستگی شرکت هواپیمایی «فلای بی» انگلیس

شرکت هواپیمایی «فلای بی» انگلیس اعلام ورشکستگی کرد و از مسافرانش خواست به فرودگاه نروند.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارش داد، شرکت هواپیمایی فلای بی، از شرکت‌های هواپیمایی کوچک که بیشتر فعالیت آن در انگلیس و کشورهای نزدیکِ آن بود، امروز صبح با انتشار بیانیه‌ای به فعالیت‌های پروازی خود که بعد از یک دوره اعلام ورشکستگی بار دیگر آغاز کرده بود، کلاً خاتمه داد.

برای شما خبری از یک شرکت هواپیمایی فلای بی داریم، این هواپیمایی که پروازهایی منطقه‌ای در سراسر انگلیس را انجام می‌دهد که تعداد قابل توجهی نیز پرواز در ۲۳ مسیر داشت، فعالیت‌های خود را متوقف کرده است؛ به مسافرانی که امروز قصد پرواز با این هواپیمایی را داشتند اطلاع داده شده است که به فرودگاه مراجعه نکنند. فلای بی کمتر از یک سال پیش پروازهای خود را بعد از اعلام فروپاشی اقتصادی از سر گرفت؛ اکنون با سایمون کولدر، خبرنگار امور مسافرتی صحبت می‌کنم. سایمون! در این میان چه اتفاقی روی داده است؟

همانطور که گفتید، فلای بی که تلاش دوباره‌ای را برای تبدیل شدن به خط هوایی مقرون به صرفه شروع کرده بود، در اوایل صبح امروز به وقت محلی انگلیس ناکام ماند. مقامات هوانوردی غیر نظامی در انگلیس که مقررات هوایی در انگلیس را تعیین می‌کنند با انتشار بیانیه‌ای گفته است که این شرکت هواپیمایی ورشکست شده است و به مردم (کسانی که بلیط این شرکت را تهیه کرده اند) گفته است به فرودگاه‌ها مراجعه نکنند و به کسانی که بلیط این شرکت را تهیه کرده بودند گفته شده است به دنبال پرواز جای گزین را پیدا کنند یا مسیر جاده‌ای را راه آهن را برای مسافرت انتخاب کنند. این شرکت در ۲۳ مسیر که بیشتر آن‌ها در انگلیس بودند فعالیت می‌کرد، اما به آمستردام و ژنو نیز پرواز می‌کرد و متأسفانه صدها تن از کارکنان امروز صبح در حالی از خواب بیدار می‌شوند که این خبر ناخوشایند را شنیده اند و باید ببینند آینده برایشان چه رقم می‌زند.

انتظار این را نمی‌شد داشت، زیرا چند هفته پیش برنامه پروازهای تابستانی خود را متنشر کرد؛ چه مشکلی پیش آمده است؟
سایمون کولدر خبرنگار بی بی سی در امور مسافرتی: فلای بی در مرحله نخست بعنوان یک بنگاه کسب و کار در ابتدای کار زیانی حدود صد و پنجاه میلیون دلار را در طول یک سال متحمل شد، در واقع تا مارس ۲۰۲۰ که همه گیری کووید شروع شد. با این حال یکی از شرکت‌های شریک آمریکایی با نام سایروس کاپیتال باور داشت که این شرکت دارای طرح کسب و کار قابل اعتمادی به عنوان شرکتی هواپیمایی دارد و آن را در آوریل در دو شهر بیرمنگام و بلفاست در سال ۲۰۲۰ به فعالیت بازگرداندند و باور داشتند که می‌توانند آن را به سوددهی برسانند.

با این حال در سطح متوسط، خطوط هوایی بسیار دیگری مانند لورگنر، بریتیش ایرلاینز، ایزی گت همه در مسیر سود دهی قرار گرفته اند و نتیجه اینکه فضای رقابت برای فلای بی بسیار دشوار بود. آن‌ها با تاخیر در تحویل هواپیما مشکل داشتند.

کد خبر: ۲۰۲٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha