۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
اتحادیه اروپا تحریم‌های علیه روسیه را ۶ ماه دیگر تمدید کرد

اتحادیه اروپا تحریم‌های علیه روسیه را ۶ ماه دیگر تمدید کرد

اتحادیه اروپا روز جمعه تصمیم گرفت تحریم‌های خود علیه روسیه را به مدت شش ماه به دلیل جنگ در اوکراین تمدید کند و در حال آماده سازی اقدامات جدید علیه مسکو است.

به گزارش بازار، اتحادیه اروپا روز جمعه تصمیم گرفت تحریم‌های خود علیه روسیه را به مدت شش ماه به دلیل جنگ در اوکراین تمدید کند و در حال آماده سازی اقدامات جدید علیه مسکو است.

تحریم‌هایی که با الحاق شبه جزیره کریمه به اوکراین در سال ۲۰۱۴ توسط مسکو اعمال شد، پس از آغاز تهاجم در فوریه ۲۰۲۲ به طور قابل توجهی تشدید شد. این تحریم‌ها به طور مداوم برای دوره‌های شش ماهه در هشت سال گذشته تمدید شده‌اند.

اتحادیه اروپا از زمان آغاز حمله نظامی در ۲۴ فوریه، ۹ دور تحریم علیه روسیه اعمال کرده است.

این اقدامات به ویژه صادرات نفت روسیه را تحت تأثیر قرار داده است، بانک‌های این کشور را از سیستم پرداخت جهانی سوئیفت قطع کرده و شخصاً ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را هدف قرار داده است.

برخی از کشورهای اروپای شرقی این بار به دنبال تمدید تحریم‌ها برای مدت طولانی تری بودند، اما موفق نشدند. تحریم‌ها به اتفاق آرا توسط بیست و هفت تصمیم گرفته می‌شود.

کمیسیون اروپا در حال حاضر روی پیشنهادهایی برای دور دهم تحریم‌ها کار می‌کند. رهبران اروپایی تأکید می‌کنند که یافتن توافق بین همه کشورهای عضو روز به روز دشوارتر می‌شود.

اوکراین خواستار تحریم صنعت موشکی روسیه و بخش انرژی هسته‌ای شده است. اتحادیه اروپا همچنین در حال بررسی تمدید تحریم‌ها علیه بلاروس متحد مسکو است که کرملین از آن به عنوان عاملی برای تلاش‌های جنگی روسیه علیه اوکراین استفاده می‌کند.

کد خبر: ۲۰۲٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha