۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
بهبود سطح ریسک پذیری در بازارهای سهام و مالی
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

بهبود سطح ریسک پذیری در بازارهای سهام و مالی

روز گذشته شاخص تولید ناخالص داخلی آمریکا اعلام شد، که با کاهش نسبی نسبت به اعلام ماه قبل همراه بود، اما این کاهش شرایط بهتری را نسبت به پیش بینی ها نشان می داد.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- روز گذشته شاخص تولید ناخالص داخلی آمریکا اعلام شد، که با کاهش نسبی نسبت به اعلام ماه قبل همراه بود، اما این کاهش شرایط بهتری را نسبت به پیش بینی ها نشان می داد. ضمن اینکه شاخص مهم مطالبه گران بیمه بیکاری نیز بهتر از انتظار ها بود، که نشان دهنده تاثیر محدود افزایش نرخ بهره بر بیکاری و اشتغال بوده است. در بازارهای سهام و مالی سطح ریسک پذیری تا حدودی بهبود داشته و شاخص داوجونز از محدوده ابر کوموی روزانه به بالا صعود کرده و احتمال صعود شاخص در کوتاه مدت و میان مدت، تقویت شده است. امروز شاخص مهم تورمی قیمت مصارف شخصی PCE اعلام می شود، که پیش بینی شده با کمی افزایش در حد ۰.۳ درصد در ماه گذشته باشد، که می تواند بر روند تقاضا برای دلار و بازار های مالی و سهام تاثیرگذار باشد.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با افزایش سطح تقاضای صنعتی، قیمت در موج صعودی میان مدت در حرکت است و احتمال اول در کوتاه مدت و میان مدت ادامه روند صعودی خواهدبود. سطح مقاومت ماژور ۹۰ دلاری برای هر بشکه، در برابر صعود قیمت قرار دارد.

۳- در بازار طلا، افزایش سطح ریسک پذیری در بازار های مالی و سهام، موجب کاهش کوتاه مدت تقاضا در بازار طلا و حرکات اصلاحی شده است. در میان مدت همچنان روند قیمت صعودی است و احتمال اول در میان مدت ادامه صعود تا محدوده روانی ۲۰۰۰ دلاری، با پایان اصلاح خواهد بود. امروز شاخص مهم تورمی قیمت مصارف شخصی PCE اعلام می شود، که پیش بینی شده با کمی افزایش در حد ۰.۳ درصد در ماه گذشته باشد، که می تواند بر روند تقاضا برای دلار و بازار های مالی و سهام تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۲۰۲٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha