۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
کاهش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

کاهش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا

روز گذشته شورای سیاستگذاری پولی بانک مرکزی کانادا، نرخ بهره را بمیزان ۰.۲۵ درصد افزایش داد و نتایج این نشست نشان می داد که برنامه این بانک عدم افزایش دوباره در نشست آتی خواهد بود.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- روز گذشته شورای سیاستگذاری پولی بانک مرکزی کانادا، نرخ بهره را بمیزان ۰.۲۵ درصد افزایش داد و نتایج این نشست نشان می داد که برنامه این بانک عدم افزایش دوباره در نشست آتی خواهد بود. در شرایط فعلی تصمیمات بانک مرکزی کانال پیشرو بوده و تاثیر نتایج آن توسط فدرال رزرو رصد شده است. در مجموع در آمریکا نیز سطح انتظارات نرخ بهره ای کاهش یافته، و تا حدودی موجب افزایش سطح تقاضا در بازار های سهام شده است. از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز همچنان در الگوی مثلث متقارن بلند مدت و میانه ابر کوموی روزانه در نوسان است و واکنش قیمت به محدوده بالا و پایین الگو می تواند تعیین کننده باشد.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با پایان تعطیلات سال نوی چینی، سطح تقاضای صنعتی نفت افزایش یافته و قیمت پس از اصلاح کوتاه مدت به موج صعودی بازگشته است. افزایش کمتر از انتظار موجودی ذخایر نفت خام آمریکا نیز از روند کوتاه مدت صعودی حمایت کرده است. احتمال اول در کوتاه مدت و میان مدت ادامه صعود قیمت تا محدوده روانی و ماژور ۹۰ دلار برای هر بشکه خواهد بود.

۳- در بازار طلا، با کاهش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا، سطح تقاضا برای طلا تقویت شده و قیمت به بالاترین سطح از ماه اپریل ۲۰۲۲ تا به امروز یعنی بیش از ۹ ماه اخیر رسیده است. احتمال اصلاح کوتاه مدت و پولبک به محدوده ۱۹۰۰ دلاری همچنان وجود دارد، اما در میان مدت احتمال اول ادامه روند صعودی با پایان اصلاح خواهد بود.

۴- در برابری دلار به دلار کانادا، با توجه به افزایش قابل پیش بینی ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره بانک مرکزی کانادا، و مهمتر از آن احتمال عدم افزایش نرخ بهره در نشست آتی، که به معنای کاهش انتظارات نرخ بهره ای است، سطح تقاضا برای دلار کانادا را کاهش داده است. از نظر تکنیکالی، قیمت به محدوده حمایت ماژور ۱.۳۳۴۰ رسیده و نسبت به آن واکنش برگشتی داشته است، و در شرایطی که روند میان مدت نزولی بوده، احتمال اصلاح و صعود قیمت تقویت شده است. واگرایی در انتظارات نرخ بهره ای بانک های مرکزی عامل مهمی در روند قیمت برابری دو ارز هستند. ضمن اینکه باید توجه شود که در صورتی که قیمت نفت خام از محدوده های مقاومتی فعلی به بالا صعودی کند می تواند موجب افزایش تقاضا برای دلار کانادا شود.

کد خبر: ۲۰۲٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha