۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کشت قراردادی در ۲۱ هزار هکتار از گندم‌زارهای مازندران
مدیرکل غله مازندران اعلام کرد؛

کشت قراردادی در ۲۱ هزار هکتار از گندم‌زارهای مازندران

ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: ۲۱ هزار هکتار از گندم‌زارهای استان تحت کشت قراردادی قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از غله مازندران، عباسعلی وفائی نژاد اظهار داشت: انعقاد قرارداد با کشاورزان مازندرانی در بستر نرم افزار کشت قراردادی ۵ بهمن ماه به پایان رسید و پنج هزار و ۲۷۰ قرارداد کشت گندم با کشاورزان مازندرانی منعقد شد.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه و افزایش راندمان تولید، با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، مراکز تحقیقات کشاورزی ، شرکت خدمات حمایتی و بیمه کشاورزی استان، ۲۱هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان مازندران تحت کشت قراردادی گندم قرار گرفت.

وفائی نژاد اظهار داشت: دولت در راستای حمایت از کشاورزان و رضایتمندی آنها به گندمکارانی که در قالب کشت قراردادی، محصول خود را به مراکز تحویل گیری اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ارائه دهند به ازای هر تن گندم تحویلی مبلغ یک میلیون ریال کمک هزینه حمل از مزرعه تا مراکز تعیین شده پرداخت می کند.

وی افزود: مطابق تفاهم نامه ها منحصراً کشاورزانی که برای کشت گندم اقدام به عقد قرارداد با دولت نمودند این امکان فراهم شده تا با مراجعه به کارگزاران شرکت خدمات حمایتی براساس استعلام قرارداد در سامانه (پایش مواد کودی)، کود در اختیار آن ها قرار داده شود و در زمان برداشت و تحویل گندم به مراکز تعیین شده، از بهای گندم کشاورز کسر و تسویه شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران همچنین در خصوص بیمه گندم تولیدی توسط کشاورزان اظهار داشت: کشاورزانی که نسبت به بیمه نمودن محصول خود در بستر نرم افزار کشاورزی قراردادی اقدام کردند بیمه نامه آن توسط صندوق بیمه بصورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه زارع و تبادل قرارداد بیمه صادر می شود.

کد خبر: ۲۰۲٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      2 0
      قیمت گندم باید ۲۰ تومن باشه و گرنه قاچاق میشه و سیلو ها خالی میمونن
    • اثیر اخسیکتی IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      0 0
      گندم زیر ۲۰باشه بفکر ۸ملیون تن واردات باشید تا قیمت جهاتی گرونتر از ۳۸۵دلار نشده