رکورد افزایش شرکت های دانش بنیان شکسته شد

رکورد افزایش شرکت های دانش بنیان شکسته شد

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان از مرز ۸۰۰۰ شرکت عبور کرد.

به گزارش بازار، رضا اسدی فرد افزود: در سال ۱۴۰۱ که با شعار «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده است، خوشبختانه رکورد افزایش شرکت های دانش بنیان شکسته شد. در ۱۰ ماه اول سال ۱۴۰۱ بیش از هزار و ۳۷۰ شرکت به جمع شرکت های دانش بنیان اضافه شد که این عدد در سال گذشته حدود ۷۰۰ شرکت در کل سال ۱۴۰۰ بود.

وی گفت: ما مرز ۸۰۰۰ شرکت دانش بنیان را رد کردیم و بصورت دقیقتر آمار امروز تا ساعت ۱۲، هشت هزار و دوازده شرکت دانش بنیان تایید شدند که این شرکت ها در سه دسته شرکت های مستعد دانش بنیان که حدود ۱۰۰۰ شرکت هستند، شرکت های دانش بنیان نوع دو که غالبا تولیدی هستند حدود ۶ هزار شرکت هستند و همچنین حدود ۱۰۰۰ شرکت نیز در دسته نوع یک که از نظر سطح فناوری سطح بالاتری را دارند که جمعا حدود ۸ هزار شرکت را شامل می شوند.

رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان افزود : خوشبختانه در ۱۰ ماه اول سال ۱۴۰۱، حدود دو برابر سال ۱۴۰۰ شرکت های دانش بینان اضافه شدند، در سال ۱۴۰۰ کلا ۷۵۰ شرکت دانش بنیان داشتیم آخر دی ماه امسال هزار و ۳۷۰ تا هزار و ۳۸۰ شرکت به جمع شرکت های دانش بنیان اضافه شد و استقبال خوبی از شرکت ها شده است در سال ۱۴۰۱ می توانیم بگوییم که یک رکورد شکنی نسبت به سال های گذشته داشتیم.

اسدی فرد گفت: با وجود اینکه از نظر تقاضا بیش از ۲ برابر رشد داشتیم، در هر ماه حدود ۶۰۰ شرکت جدید و حدود ۲۰۰ شرکت در فرایند تمدید داریم چراکه ارزیابی دانش بنیان، ۲ سال اعتبار دارد و جمعا حدود ۸۰۰ ارزیابی در ماه انجام می شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ متوسط زمان حدود ۱۰۰ روز بود که در حال حاضر به کمتر از ۵۰ رسیده است که امیدواریم زمان ارزیابی به حدود یک ماه برسد.

کد خبر: ۲۰۲٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha