۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
واگذاری بلوک ۵۱ درصدی سرخابی ها در اسفند ماه انجام می‌شود
رییس سازمان خصوصی‌سازی:

واگذاری بلوک ۵۱ درصدی سرخابی ها در اسفند ماه انجام می‌شود

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: تاریخ مزایده پرسپولیس هفتم اسفند ماه تعیین شده است و مزایده استقلال هم در اسفند ماه انجام خواهد شد اما تاریخ دقیق آن تاکنون مشخص نشده است.

به گزارش بازار، حسین قربان زاده امروز (چهارشنبه) در نشست خبری واگذاری بلوک ۵۱ درصدی سهام سرخابی ها اعلام کرد: در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ افزایش سرمایه ۲ باشگاه انجام شد و سرانجام پس از چند دهه عرضه سهام سرخابی ها به مردم انجام شد که با انجام چنین اتفاقی شاهد آغاز خصوصی سازی این ۲ باشگاه بودیم.

وی افزود: این اتفاق سال گذشته به ثمر نشست و عملا حدود ۱۰ درصد از هر ۲ باشگاه در اختیار سهامداران و ۹۰ درصد دیگر در مسیر واگذاری قرار دارد که تصویب آن در هیات واگذاری مطرح شده است.

قربان زاده تاکید کرد: واگذاری بلوک ۵۱ درصدی سهام سرخابی ها در اسفند ماه سال جاری انجام خواهد شد.

رییس سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: در جلسه اخیر واگذاری ۵۱ درصد از سهام سرخابی ها با قیمت مصوب تصویب شد.

وی به تاریخ دقیق این مزایده اشاره کرد و ادامه داد: تاریخ مزایده پرسپولیس هفتم اسفند ماه تعیین شده است و مزایده استقلال هم در اسفند ماه انجام خواهد شد اما تاریخ دقیق آن تاکنون مشخص نشده است.

قربان زاده به علت نامعلوم بودن تاریخ مزایده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تاکنون صورت های مالی که باید به تایید سازمان حسابرسی برسد تهیه نشد و به ما ارایه نشده است.

رییس سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: ضرورت دارد تا هر چه سریعتر این اتفاق انجام شود و امکان دارد که تا روز شنبه آگهی عرضه سهام استقلال ارایه شود.

وی گفت: در صورت پایبندی به تعهدات در اسفند ماه مزایده هر ۲ باشگاه انجام خواهد شد.

قربان زاده گفت: اعضای هیات واگذاری با توضیحاتی که ارایه دادند تشویقاتی را برای ۲ باشگاه در نظر گرفتند تا فضایی فراهم شود که سهامداران علاقمند به این ۲ باشگاه پا به این عرصه بگذارند.
معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد:
۱۰ درصد از سهام سرخابی ها واگذار شده است که اگر واگذاری ۵۱ درصد با موفقیت انجام شود حدود ۶۱ درصد از سهام این ۲ باشگاه واگذار شده و معضل همیشه دولتی بودن ۲ باشگاه مرتفع شده است.

وی گفت: با انجام چنین اتفاقی شاهد اثربخشی بیشتر ۲ باشگاه در عرصه ورزش و اقتصاد ورزش خواهیم بود.

قربان زاده خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال کنترل باشگاه سرخابی ها هستند با رقم ۴۶۰ میلیارد تومان برای باشگاه استقلال و نیز مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان برای باشگاه پرسپولیس می توانند از این امکان برخوراد باشند.

کد خبر: ۲۰۲٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha