۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
احتمال ادامه حرکات اصلاحی و نزولی در بازار سهام و شاخص
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

احتمال ادامه حرکات اصلاحی و نزولی در بازار سهام و شاخص

بازارهای سهام همچنان در شرایط رنج میان مدت در حرکت هستند و از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز در میانه ابر کوموی روزانه و الگوی مثلث متقارن بلند مدت در نوسان است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- بازارهای سهام همچنان در شرایط رنج میان مدت در حرکت هستند و از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز در میانه ابر کوموی روزانه و الگوی مثلث متقارن بلند مدت در نوسان است. واکنش به محدوده های بالا و پایین الگوی مثلث می تواند در تعیین روند شاخص با اهمیت باشد. امروز بانک مرکزی کانادا به احتمال زیاد نرخ بهره را بمیزان ۰.۲۵ درصد افزایش می دهد و این موضوع و نتایج آن می تواند برای فدرال رزرو آمریکا نیز با اهمیت باشد. در کوتاه مدت احتمال ادامه حرکات اصلاحی و نزولی در بازار سهام و شاخص وجود دارد. ضمن اینکه فعالین در انتظار اعلام شاخص رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی آمریکا هستند، که فردا اعلام می شود و پیش بینی شده با کاهش شتاب رشد همراه باشد. این موضوع می تواند بر تقاضا برای دلار و همچنین بازار های سهام تاثیرگذار باشد.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، پس از آنکه قیمت در ادامه روند صعودی به محدوده برگشتی با اهمیت حاصل از مقاومت روانی ۹۰ دلار برای هر بشکه و محدوده میانی چنگال اندرو میان مدت رسید، در واکنش به این محدوده در شرایط اصلاح نزولی در نوسان است و در کوتاه مدت احتمال اصلاح بیشتر وجود دارد. در میان مدت احتمال اول همچنان ادامه روند صعودی است، اما واکنش به محدوده مهم ۹۰ دلاری، تعیین کننده است. امروز شاخص هفتگی تغییرات موجودی ذخایر نفت خام آمریکا اعلام می شود، که پیش بینی شده با افزایش حدود یک میلیون بشکه ای همراه باشد، که اعلام این نتایج می تواند بر روند کوتاه مدت قیمت نفت خام در بازار های بین المللی نیز تاثیرگذار باشد.

۳- در بازار طلا، با توجه به عدم قطعیت در شرایط شبه رکود و انتظار برای اعلام شاخص رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی آمریکا، قیمت طلا همچنان در روند صعودی میان مدت در نوسان است و احتمال اول ادامه این روند به سمت مقاومت مهم ۲۰۰ دلاری خواهد بود. در کوتاه مدت اما احتمال حرکات اصلاحی و نزولی تا محدوده ۱۹۰۰ دلاری که حمایت تغییر قطب یافته محسوب می شود، وجود دارد.

۴- در برابری دلار به دلار کانادا، امروز فعالین در انتظار اعلام نتایج نشست شورای سیاستگذاری پولی بانک مرکزی کانادا هستند، که علاوه بر اعلام نرخ بهره، سیاست های پولی بروزرسانی شده را نیز اعلام کند. از نظر تکنیکالی، قیمت به محدوده مهم و ماژور ۱.۳۳۴۰ رسیده و در کوتاه مدت نسبت به آن واکنش اصلاحی و برگشتی داشته است، اما در حال حاضر قیمت در محدوده بالایی چنگال اندرو میان مدت و در زیر میانگین های میان مدت و ابر کوموی چهارساعته در نوسان است و احتمال اول برگشت به موج نزولی در میان مدت خواهد بود. هر چند باید واکنش قیمت نسبت به حمایت ماژور ۱.۳۳۴۰ رصد شود. ضمن اینکه اخبار و نتایج نشست شورای سیاستگذاری پولی بانک مرکزی کانادا، که در ساعت ۱۸:۳۰ بوقت ایران اعلام می شود، می تواند در این روند تاثیر تعیین کننده داشته باشد.

کد خبر: ۲۰۲٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha