۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
اعتماد متقابل به مردم موجب افزایش خوداظهاری مودیان شده است
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور:

اعتماد متقابل به مردم موجب افزایش خوداظهاری مودیان شده است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با رویکرد تحولی نظام مالیاتی و خدمت رسانی بهینه به مودیان، شاهد افزایش حدود ۲۰۰ درصدی خوداظهاری مالیاتی از سوی مودیان محترم مالیاتی هستیم.

به گزارش بازار به نقل از رسانه مالیاتی ایران، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه بررسی و ارزیابی عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان کرمان، ضمن تقدیر از مودیان مالیاتی عنوان کرد: نظام مالیاتی در رویکرد جدید خود بنا را بر اعتماد به خوداظهاری مودیان و جلب رضایت آنان گذاشته است و مودیان محترم مالیاتی نیز متقابلاً با خوداظهاری منطقی به این اعتماد سازمان، پاسخ بسیار مناسبی داده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه مالیات خوداظهاری در سال جاری در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است افزود: رشد ۱۹۷ درصدی خوداظهاری در بخش مشاغل، نشان از اعتماد متقابل سازمان امور مالیاتی کشور و مودیان دارد که این امر حس مسئولیت پذیری آنان در برابر وظایف اجتماعی برای اداره بهتر کشور را نشان می‌دهد.

در ادامه این جلسه چهارساعته، زینل پور مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان، عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان را در ابعاد و شاخص ‌های مهم تشریح و سپس به تبیین اهداف و برنامه‌های اداره کل مذکور جهت تحقق درآمدهای مالیاتی پرداخت. در ادامه معاونین و روسای امور مالیاتی آن اداره کل نیز ضمن بیان نقطه نظرات، برخی مسائل و مشکلات را مطرح نمودند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان کرمان را جزو استان‌های برتر ارزیابی کرد و ضمن تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی نظام مالیاتی بر ضرورت تعیین تکلیف معوقات مالیاتی، مقابله با فرارهای مالیاتی، ارتقای تمکین مالیاتی از طرق مختلف، حسابرسی پرونده‌های مهم و بزرگ باقی مانده، توجه به آموزش کارکنان در همه سطوح، توجه به معیشت و رفاه همکاران، تشویق و ایجاد انگیزه در بین کارکنان پرتلاش و موثر و نوسازی و تجهیز ساختمان‌های ادارات تاکید و در پایان، دستورات لازم برای رفع موانع و حل مشکلات مطروحه را صادر کرد.

لازم به ذکر است جلسات ارزیابی عملکرد ادارات کل امور مالیاتی استان‌ها به صورت منظم و مستمر با هدف آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت عملکرد آن‌ها و ارایه راهکارهای عملیاتی جهت بهبود امور و تحقق بهینه اهداف و رویکردهای تحولی نظام مالیاتی در کنار ارائه گزارش اقدامات، تحولات، برنامه‌ها و مشکلات ادارات کل و همچنین بررسی مسائل، نقطه نظرات و دیدگاه ‌های مدیران صف و ستاد برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۰۲٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha