۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
 قیمت نفت با ۰.۷ درصد افزایش به ۸۶.۷۲ دلار در هر بشکه رسید

قیمت نفت با ۰.۷ درصد افزایش به ۸۶.۷۲ دلار در هر بشکه رسید

با خوش‌بینی بهبود تقاضای سوخت در چین و حمایت از قیمت‌ها، قیمت نفت دوباره رشد کرد.

به گزارش بازار، روز چهارشنبه قیمت نفت خام با افزایش امید به بهبود تقاضا در بزرگ‌ترین کشور واردکننده یعنی چین پس از خروج از محدودیت‌های همه‌گیری کووید و کاهش قیمت‌های قبل به دلیل نگرانی‌ها از رشد اقتصاد جهانی، حمایت شد.

بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افت ۲.۳ درصدی قبل، با ۵۹ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش به ۸۶.۷۲ دلار در هر بشکه در ساعت ۵:۴۳ صبح به وقت تهران رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۴۶ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۸۰.۵۹ دلار در هر بشکه رسید در حالی که در روز سه شنبه ۱.۸ درصد کاهش داشت.

نگرانی‌های اقتصادی با افزایش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا که پس از تسویه بازار در روز سه شنبه گزارش شد، تشدید شد. به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ ژانویه حدود ۳.۴ میلیون بشکه افزایش یافت.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر کل تحقیقات نیسان سکیوریتیز گفت: اختلالات عرضه ناشی از سرمای چند هفته پیش در ایالات متحده تنها بر داده‌های چند هفته آینده تأثیر خواهد گذاشت. داده‌های رسمی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اواخر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. پنج منبع اوپک پلاس روز سه‌شنبه گفتند که هیئت اوپک پلاس احتمالاً سیاست فعلی تولید نفت این گروه تولیدکننده را در جلسه هفته آینده تأیید می‌کند، در حالی که امیدهای افزایش تقاضای چین با نگرانی از تورم و اقتصاد جهانی متعادل شده است.

کد خبر: ۲۰۲٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha