۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
مصوبه خرید مرغ مازاد از مرغداران ابلاغ نشده است
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران:

مصوبه خرید مرغ مازاد از مرغداران ابلاغ نشده است

ساری- حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران گفت: هنوز مصوبه رسمی از سوی سازمان ها و یا ستاد های ذیربط برای خرید مرغ مازاد به این اتحادیه ابلاغ نشده است.

عطاء الله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که هنوز خرید مرغ مازندان به اتحادیه مرغداران ابلاغ نشده است، خواستار توجه مسئولان برای رفع مشکلات فراروی مرغداران شد و با اظهار این که طبق استاندارد مرغ باید با وزن دو کیلو و ۴۰۰ گرم عرضه شود، افزود: به دلیل خریداری نشدن مرغ مازاد شاهد آن هستیم که مرغ هایی با وزن بیش از سه کیلوگرم در مرغداری ها وجود دارد.

وی با بیان این که هنوز ابلاغیه رسمی برای خرید مرغ مازاد ابلاغ نشده است، گفت: باید مصوبه ای از سوی شورای اقتصادی و یا ستاد تنظیم بازار و یا شورای سیاستگذاری برای خرید ابلاغ شود که تاکنون محقق نشده است.

حسن زاده با اشاره به ابلاغ اعتباری برای خرید مرغ به بانک کشاورزی اظهار داشت: با این اعتبار می توان ۵۰۰ تن مرغ خرید در حالی برای خرید دو هزار تن مرغ مازاد حداقل به دو هزار میلیارد ریال ریال نقدینگی و اعتبار نیاز داریم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با بیان این که مرغداران با ضرر هنگفت در حال تولید هستند، هزینه تولی مرغ را بالا دانست و گفت: اکنون مرغداران با ضرر مرغ را در بازار عرضه می کنند.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۱ درصد گوشت سفید کشور در مازندران تولید می شود و این استان نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارد.

کد خبر: ۲۰۲٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha