۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
اصلاح احتمالی جفت ارز پوند به دلار| تعیین نقاط مقاومت و حمایت پیش رو
تحلیل بازار فارکس؛

اصلاح احتمالی جفت ارز پوند به دلار| تعیین نقاط مقاومت و حمایت پیش رو

جفت ارز پوند به دلار در حال حاضر، دو الگوی فنجان و دسته و دو قله را شکل داده که هر دو می توانند حاکی از نزولی نرخ این جفت ارز شوند.

به گزارش بازار؛ با تحولات شکل گرفته در بازار فارکس طی روزهای گذشته، نرخ مبادله جفت ارز پوند/دلار به مقاومت اصلی خود در سطح ۱.۲۴۵۲ رسیده است که برابر با با بالاترین نقطه در ۱۴ دسامبر سال گذشته است.

خط گردن الگوی فعلی قیمت روی ۱.۱۸۴۱ (پایین ترین سطح ۶ ژانویه) بوده و یکی دیگر از الگوهای نزولی شکل گرفته در نمودار چهار ساعته قیمت، گُوِه افزایشی است که با رنگ زرد در نمودار نشان داده شده است. با نزدیک شدن این الگو به سطح تلاقی خود، برخی از علائم نشان دهنده حاکی از احتمال یک شکست نزولی برای این جفت ارز هستند.

در همین حال، الگوی دو قله نیز شباهت زیادی به طرح فنجان و دسته دارد که با رنگ صورتی نشان داده شده که این الگو یکی از بهترین الگوهای واضح تحلیل تکنیکال به حساب می آید.

اصلاح احتمالی جفت ارز پوند به دلار| تعیین نقاط مقاومت و حمایت پیش رو

بنابراین، در حالی که شاخص‌های روند بازار مانند EMA به افزایش سود بیشتر برای این جفت ارز اشاره دارند، تصور ما این است که نرخ جفت ارز GBP/USD طی روزهای آینده عقب‌نشینی خواهد کرد. اگر این دیدگاه درست باشد، هدف بعدی روی ۱.۲۲۱۰ خواهد بود که بالاترین نقطه در ۹ ژانویه است. شکست نرخ به محدوده زیر این سطح باعث کاهش آن به سمت ۱.۲۰۹۲ خواهد شد.

از طرف دیگر، یک حرکت قدرتمند به سمت ۱.۲۴۵۲، الگوی دو قله و فنجان و دسته را باطل خواهد کرد و نشان دهنده برتری گاوها در بازار خواهد بود. چنین حرکتی، جفت ارز مذکور را به سطح روانی بعدی روی ۱.۲۵۰۰ سوق می دهد.

کد خبر: ۲۰۲٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha