۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
رقابت احتمالی دو گروه برای لیدرهای بورس در آینده
بازار گزارش می دهد؛

رقابت احتمالی دو گروه برای لیدرهای بورس در آینده

با توجه به وضعیت بازار جهانی و گزارش های مثبتی که نمادهای پالایشی به بازار روانه کرده اند در کنار عقب ماندگی گروه بانکی، احتمالا برای لیدری بازار به زودی رقابت می کنند.

بازار؛ گروه بورس: با توجه به اینکه نفت خام برنت با ۵ سنت افزایش به ۸۸ دلار در هر بشکه رسیده، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۱۳ سنت افزایش به ۸۱ دلار در هر بشکه رسیده نشانه یک روند صعودی در بازار نمایان شده و می تواند باعث افزایش تقاضا در نمادهای پالایشی در بورس شود.

از آنجایی که قیمت نفت خام در بازارهای فیزیکی، سال را با افزایش آغاز کرده است و کشور چین دیگر تحت کنترل همه گیر کوئید نیست، نشانه هایی از خرید بیشتر در بازار را نشان داده، هرچند معامله گران نگران هستند که تحریم های روسیه ممکن است عرضه را تشدید کند.

با این حال، به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر OANDA، با تثبیت دلار و فرسودگی ناشی از سرفصل های بازگشایی چین، قیمت نفت در حال نوسان است.

در ایالات متحده، سیاست های اقتصادی بازهم ممکن است تغییر کند و برخی از معامله گران انرژی هنوز در مورد سرعت بازگشت تقاضای نفت خام چین در این سه ماهه تردید دارند، از این احتمال یک صعود شارپ در بازار وجود دارد.

تقاضا برای محصولات بازار نفت و کرک اسپردهای پالایشگاهی را افزایش داده و اسپرد کراک ۳-۲-۱ که نشان دهنده حاشیه سود پالایشی است، روز دوشنبه به ۴۲ دلار در هر بشکه افزایش یافت که بالاترین رقم از اکتبر بود.

سرمایه گذاران آمریکایی نسبتاً مطمئن هستند که فدرال رزرو در هفته آینده یک افزایش اندک نرخ بهره را اعمال خواهد کرد، حتی با وجود اینکه همچنان متعهد به رام کردن تورم است که داده های اخیر نشان می دهد که در حال کاهش است. بر همین مبنا معامله گران در این هفته منتظر داده های تجاری بیشتری هستند که می تواند نشان دهنده سلامت اقتصادهای جهانی در طول فصل گزارش درآمد باشد.

با توجه به وضعیت بازار جهانی و همچنین گزارش های مثبتی که نمادهای پالایشی به بازار روانه کرده اند به نظر می رسد که گروه پالایشی در کنار گروه بانکی که از رشد عقب هستند در بورس ایران رقابت جدی برای لیدری بازار داشته باشند.

در واقع بانک ها از آن جهت می توانند روند صعودی داشته باشند که در چند وقت اخیر نقدینگی زیادی را جذب کردند و بانک مرکزی هم نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی تزریق کرد و همین منابع دست آنها را برای سرمایه گذاری در بازار سهام بهبود بخشیده است.

کد خبر: ۲۰۲٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 1
      زورتان به بورس که سهامدار ما هستیم میرسه