۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
یکبار به مردم پاسخ دهیم؛ چرا زورمان به بانکداری و خودروسازی داخلی نمی رسد؟
نماینده مردم اسدآباد در مجلس:

یکبار به مردم پاسخ دهیم؛ چرا زورمان به بانکداری و خودروسازی داخلی نمی رسد؟

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: به شعار جهادی دادن و جهادی عمل نکردن معترضیم که اگر رفتار جهادی داشتیم؛ خودروسازی مایه شرمساری نبود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کیومرث سرمدی واله در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق خود با قرائت آیه «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد»، گفت: در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی مردم عزیز، خداوند را بر نعمت امنیت و ولایت سپاسگذاریم و از ملت غیور ایران به خاطر وفاداری ۴۴ ساله شان تشکر می کنم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس تاکید کرد:همکاران عزیز؛ در فصل بودجه و برنامه هفتم هستیم، امروز به پاس قدردانی از مردم ولایت مدار که با تمام مشکلات موجود، کمر فتنه‌گران را آگاهانه و با عدم همکاری شکستند؛ اجرای منویات مقام معظم رهبری در مبارزه بی امان با فقر، فساد و تبعیض بی تعارف سخن می گویم.

وی ادامه داد:کشوری که در پیشرفت های نظامی و علمی در شرایط تحریم و جنگ سلامت است، چگونه است که در معیشت و اقتصاد همچنان گرفتار است؟ کجای کار اشتباه کردیم؟ سهم هر کدام از نهادهای حاکمیتی چیست؟

این نماینده مردم در مجلس در ادامه مطرح کرد:مردم عزیز؛ من همان معلمی هستم که امروز فکر میکنم به واسطه کوتاهی های برخی کارگزاران در طول سالیان گذشته، این حرف های من را صادقانه نمی دانید و بدانید ما هم مثل شما معتقدیم در بسیاری از امور باید واقع گرایی کرد. چاره کار در بازگشت به عقلانیت انقلابی و حکمرانی عالمانه است.

وی با بیان اینکه چرا باید امکانات کشور و وام های کلان به سرمایه خواران داده شود، در حالی که جوان مظلوم ما برای وام ازدواج، گرفتار خوش آمد و بد آمد بانک‌ها است، تاکید کرد: به شرکت های دولتی که بهانه شده اند برای پرداخت حقوق نجومی و پاداش های بی حساب و ماموریت و مسافرت خارجی از جیب ملت، معترضیم.

اگر رفتار جهادی داشتیم؛ خودروسازی مایه شرمساری نبود
سرمدی با تاکید بر اینکه به اختصاص ۳۳ درصد وام های کشور به مال ها و مال سازها نقد جدی داریم، ادامه داد: به شعار جهادی دادن و جهادی عمل نکردن معترضیم که اگر رفتار جهادی داشتیم؛ خودروسازی مایه شرمساری نبود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه به عدم توجه به اجرای صحیح قوانین نقد داریم، تصریح کرد:مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کردیم که می توانست دلالی کثیف را در این بخش، زمین بزند، اما عرضه اجرای آن را نداشتند و ما هم نظارت لازم را نداشتیم؛ از کارگر، معلم و راننده و کاسب مالیات می گیریم، اما دلالان و صاحبان املاک چندصد میلیاردی نمی توانیم و یا نمی خواهیم.

وی ادامه داد:طرح مترقی مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در دستور کار است با تصویب سریع و نظارت درست بر اجرای آن می توانیم دلالی کثیف در حوزه مسکن، خودرو، ارز و طلا را زمین‌گیر کنیم. حکمرانی عالمانه به ما می‌گوید که برده داری مدرن را پایان دهیم و طرح مترقی حذف شرکت های واسطه نباید در رفت و آمد های بین دولت و مجلس، بماند.

فرصت بازسازی اعتمادهای از دست رفته را نباید از دست دهیم
سرمدی با تاکید بر لزوم گفت و گو و تعامل با جوانان کشور، تاکیدکرد: حکمرانی عالمانه به ما می‌گوید گفتمان با نسل جدید را حکیمانه ادامه دهیم، فرصت بازسازی اعتمادهای از دست رفته را نباید از دست بدهیم. جوانان عزیزی را که برحسب انفال دشمن و فرصت‌سوزی برخی عناصر داخلی، گله‌مند هستند؛ همچنان در جبهه های انقلاب می دانیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه باید علمی رفتار کنیم، علمی سخن بگوییم، مطرح کرد:وقتی در بودجه نویسی فاصله بین دلار واقعی و دلار دولتی قابل توجه است؛ یعنی پنجره فساد را باز گذاشته ایم. یکبار باید به مردم جواب دهیم چرا زورمان به بانکداری نمی رسد؟ چرا زورمان به خودروسازی داخلی نمی رسد؟ چرا بانک ها از گرده مردم می کشند و با سودهای ترکیبی چنان تولید کننده و کارآفرین را گرفتار می کنند که عطای تولید و اشتغال را به لقایش ببخشند و نتیجه‌اش بشود این بیکاری مزمن در کشور.

با افزایش ۲۰ درصدی حقوق، قدرت خرید کارمندان را ۵۰ درصد کاهش داده ایم
نماینده مردم در مجلس تاکید کردک:حکمرانی عالمانه به ما میگوید؛ بانک ها و وزارتخانه‌ها اموال مازاد خود را در یک سوم به بالای شهر تهران و کلانشهرها بفروشند و در میانه شهر ساکن شوند؛ همان جا که رهبر مظلوم کشور ما ساکن است، شاید صدای مردم بهتر شنیده شود. عرصه های گران قیمتی که وزارتخانه‌ها و برخی سازمان های دولتی در آن مستقر هستند، می‌تواند بودجه سالانه کشور را تامین کند.

وی با اشاره به تورم کشور تاکید کرد:اما نکته اساسی که کمیسیون تلفیق بودجه باید به صورت جدی مدنظر داشته باشد، ایجاد تعادل افزایش حقوق کارکنان و تورم موجود در کشور است؛ ما در این لایحه عملاً با افزایش ۲۰ درصدی حقوق، قدرت خرید کارمندان را ۵۰ درصد کاهش داده ایم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوزه انتخابیه اش، مطرح کرد:شهرستان اسدآباد در طی سال‌های گذشته در ترک فعل ها و عقب ماندگی های بسیاری گرفتار است؛ از حوزه آب گرفته تا کشاورزی و صنایع. بزرگترین روستا به نام "چنارسفلی" در اسدآباد که بیکاری جوانان و آسیب های جدی آن مثل زخم چرکین و باری گران بر دوشم سنگینی می کند، همچنان منتظر جواب نامه تقدیمی در خصوص اشتغال ریاست جمهوری هستند.

سرمدی در پایان تاکید کرد:از سازمان برنامه می خواهم در رابطه با صدور مجوز ماده ۲۳ تونل گردنه اسدآباد که اقدامی جهادی و فوری است، تلاش خود را معمول داشته و سلامت مردم و زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که سالیان از این گذر در حال عبور هستند برای ما از اهمیت ویژه و مهمی برخوردار است.

کد خبر: ۲۰۲٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha