توسعه تجارت ایران و نامیبیا نیازمند ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقلی است
معاون بین‌الملل اتاق ایران:

توسعه تجارت ایران و نامیبیا نیازمند ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقلی است

معاون بین‌الملل اتاق ایران با انتقاد از پایین بودن حجم مبادلات تجاری ایران و نامیبیا گفت: فراهم نبودن زیرساخت‌های حمل و نقل میان دو کشور مهم‌ترین دلیل کاهش سطح روابط تجاری ایران و نامیبیا است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، چریتی ام واله امویا (Charity Mwale Mwiya) رئیس اتاق نامیبیا با حضور در اتاق ایران با علیرضا یاوری معاون بین الملل این اتاق دیدار و گفت و گو کرد.

یاوری در این دیدار با اشاره به حجم پایین مبادلات فعلی بین ایران و نامیبیا گفت: یکی از دلایل مهم این امر دوری مسافت و نبود پرواز مستقیم بین دو کشور و در مجموع مهیا نبودن زیرساخت‌های حمل و نقل است.

او افزود: این در حالی است که نامیبیا از بزرگترین کشورهای صادر کننده الماس دنیا است که این مورد می‌تواند یکی از فرصت‌های تجاری کشور برای همکاری مشترک باشد.

یاوری همکاری در حوزه‌های داروسازی، مواد غذایی و کشاورزی را از حوزه‌های مناسب همکاری میان دو کشور برشمرد و گفت: از آنجاکه این حوزه‌ها شامل تحریمهای آمریکا نیستند، دو اتاق بازرگانی ایران و نامیبیا می‌توانند با همکاری هم زمینه‌های تجارت خوبی را در این بخش‌ها رقم بزنند.

خانم چریتی نیز در این دیدار با ابراز علاقه‌مندی برای انتقال تجربیات و استفاده از تجربیات شرکت‌های ایرانی برای پروسس کردن محصولات کشاورزی بیان کرد: نامیبیا از صادرکنندگان گوشت و از کشورهای موفق در زمینه شیلات و پرورش ماهی است.

او توریسم ماجراجویانه در این کشور و جاذبه‌های شکار و تماشای حیوانات مختلف در نامیبیا را به عنوان یکی از زمینه‌های جذاب همکاری دو کشور برشمرد و ادامه داد: ایران و نامیبیا همچنین در حیطه پروسس کردن سنگ‌های قیمتی از جمله الماس می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند.

در پایان مقرر شد اتاق‌های ایران و نامیبیا مناسبات خود را ارتقا داده و نسبت به تبادل هیات‌های تجاری با هدف شناسایی فرصت‌های تجاری اقدام کنند. همچنین قرار شد هیاتی از نامیبیا در زمینه‌های مواد غذایی، دارو و کشاورزی به ایران سفر کند.

کد خبر: ۲۰۲٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha