۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
زیان تعهد ارزی بر پیکره صنعت فرش دستباف ایران
رئیس مرکز ملی فرش ایران عنوان کرد

زیان تعهد ارزی بر پیکره صنعت فرش دستباف ایران

رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران، تعهد ارزی را به عنوان یکی از آسیب‌های جدی بر پیکره صنعت فرش دستباف ایران برشمرد.

به گزارش بازار، فرحناز رافع تعهد ارزی را چالش بزرگی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف برشمرد و افزود: تعهد ارزی، مشکلات زیادی بر پیکره صنعت فرش دستباف ایران وارد کرد و باعث شد این هنر اصیل ایرانی که بیشتر آن در روستاها بافته و تولید می‌شود دچار افول شود.
رافع ادامه داد: برای حل این مشل و خروج از افول این هنر صنعت، تعهد ارزی را برای فرش دستباف یکساله کردیم، اما متاسفانه یک سال هم پاسخگوی میزان افزایش صادرات نبود.

به گفته رئیس مرکز ملی فرش ایران، هم اکنون با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی آقای فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، آقای پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت، اتحادیه صادرکنندگان مرکز ملی فرش ایران ایران و همچنین اتاق بازرگانی اصفهان، در حال رایزنی برای تبدیل یک سال به ۳۶ ماه هستیم.

وی تاکید کرد: البته برای اینکه بتوانیم تعهد ارزی برای فرش دستباف را از یک سال به ۳۶ ماه ارتقا دهیم، این امر نیاز به مصوبه شورای عالی امنیت دارد.

رافع افزود: پس از تحریم فرش از سوی دولت آمریکا، مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف به وجود آمد.

وی ادامه داد: از آنجایی که مهمترین بخش در فرش دستباف به بازرگانی و تجارت مربوط می‌شود، اگر تجارتی نباشد تولید هم نخواهد شد بنابراین صدمه‌ای جبران ناپذیر به این صنعت وارد می‌شود.

کد خبر: ۲۰۲٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha