۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
تثبیت قیمت ارز سفر به عتبات، منتظر تصویب هیات دولت است
رئیس سازمان حج و زیارت:

تثبیت قیمت ارز سفر به عتبات، منتظر تصویب هیات دولت است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با پیگیری‌های انجام شده درخصوص تثبیت قیمت ارز برای دوره‌های اعزام به عتبات، موافقت اولیه اخذ شد و قرار است موضوع در هیئت دولت مطرح شود و به تصویب برسد.

به گزارش بازار، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و بر آمادگی واحدهای مختلف مجموعه حج و زیارت برای اجرای عملیات حج ۱۴۰۲ تاکید شد.

در این نشست اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج به استمرار تماس‌ها با شرکت‌های عربستان برای فراهم کردن مقدمات اعزام حجاج کشورمان اشاره کرد و از باز شدن سامانه مسار و آمادگی برای اعزام تیم‌های اجرایی به عربستان برای امضای قراردادها خبرداد.

همچنین رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تفاهم صورت گرفته با بانک مرکزی در مورد انتقال ارز تخصیص یافته برای حج آینده به عربستان، گفت: با پیگیری‌های انجام شده درباره تثبیت قیمت ارز برای دوره‌های اعزام به اعتاب مقدسه نیز موافقت اولیه انجام شد و قرار است این موضوع در هیئت دولت مطرح شود و به تصویب برسد.

در ادامه این نشست، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره لزوم تسریع در نهایی کردن توافقات با هیئت پزشکی برای ارائه خدمات در حج آینده و پیگیری موضوع انتقال حجاج توسط شرکت هواپیمایی به کشور میزبان در چارچوب تفاهم انجام شده تذکراتی ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب لزوم توجه به کاهش مدت سفر حجاج با توجه به توصیه مقام معظم رهبری را بار دیگر یادآور شد و از معاونان بعثه و سازمان حج و زیارت خواست با تهیه گزارش‌های به روز از فعالیت تمامی واحدها، تلاش کنند همه مقدمات سفر حج به موقع انجام شود.

وی همچنین در ابتدای این نشست با تبریک میلاد فرخنده امام باقر (ع) و حلول ماه رجب، با استناد به روایت «صَانِعِ اَلْمُنَافِقَ بِلِسَانِکَ وَ أَخْلِصْ مَوَدَّتَکَ لِلْمُؤْمِنِ وَ إِنْ جَالَسَکَ یَهُودِیٌّ فَأَحْسِنْ مُجَالَسَتَهُ/ با منافق به زبانت سازگاری‌نما و با مومن خالصانه دوستی کن و اگر یهودی همنشینت شد، به نیکی رفتار کن»، به تبیین ملاک‌های نحوه رفتار با افراد مختلف پرداخت.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به چهره منافقانه اروپا در دو قضیه قراردادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های ترویستی و قرآن سوزی در سوئد، گفت: این کشورها شعارهای سازنده و روشنفکرانه سر می‌دهند، ولی در عمل تروریسم‌پرور هستند و از کانون مبارزه با تروریسم به عنوان گروه تروریستی یاد می‌کنند و به جای استقبال از سخنان انسان‌ساز و منطقی کتاب وحی، آن را به آتش می‌کشند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با محکوم کردن این اقدامات که نشان دهنده نفاق سیاسی است، تصریح کرد: نور خدا خاموش شدنی نیست و نور پیامبر (ص) هم سراسر گیتی را فرا گرفته است و سال به سال به تعداد مسلمانان در اروپا افزوده می‌شود و به تحقیق؛ آینده از آن مستضعفان است.

کد خبر: ۲۰۱٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha