۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
حدود یک میلیون اشتغال در کشور ایجاد شده است
وزیر کشور:

حدود یک میلیون اشتغال در کشور ایجاد شده است

وحیدی، وزیر کشور با اشاره به اینکه براساس آمار وزارت کار، حدود یک میلیون شغل در کشور ایجاد شده است، گفت: مسئله اشتغال اولویت جدی است و استانداران با همه ظرفیت موضوع را دنبال می‌کنند.

به گزارش بازار، احمد وحیدی امروز دوشنبه در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور به تشریح دستورکارهای نشست پرداخت و گفت: مولد سازی دارایی در استان‌های سراسر کشور یکی از دستورکارهای مهم نشست بود و این موضوع با حضور وزیر اقتصاد و دارایی بحث شد.

وزیر کشور با بیان اینکه این مسئله جزء دستور کارهای مهم دولت سیزدهم است؛ گفت: این کار باید به صورت دقیق از سوی استانداری‌های سراسر کشور با هدف کمک به تقویت فضای اشتغال در استان‌ها دنبال شود.

وی گفت: لازم بود چارچوب مسائل در استان‌ها با حضور استانداران بحث شود و در این خصوص، ابهامات و سوال‌های مطرح در این زمینه مورد بحث قرار گرفت و اکنون کار به لحاظ اجرایی در فضای مناسبی قرار گرفته است.

موضوع دوم؛ مساله نظام اداری کشور بود و در این خصوص دکتر وحیدی با تاکید بر اصل بهره وری گفت: در این نشست توانمند سازی نیروی انسانی، کمبودها و نیازهای حوزه اداری کشور مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر وحیدی در ادامه به دستور کار سوم نشست یعنی اشتغال اشاره کرد و گفت: براساس آمارهای ارائه شده در نشست حدود یک میلیون اشتغال در کشور ایجاد شده است.

وی گفت: برای تقویت بحث اشتغال که مهم‌ترین مساله روز کشور است با کمک دستگاه‌های متولی این حوزه منابع خوبی در تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ پیش بینی شده است که انشالله بتوانیم در حوزه تامین اشتغال قوی‌تر عمل کنیم.

وی با تاکید بر دریافت منابع این تبصره‌ها در استان ها، گفت: آمادگی خوبی در استانداری‌ها برای ارتقای توان اشتغال کشور وجود دارد.

وحیدی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص تعطیلی مدارس هم گفت: تعطیلی مدارس، در شرایط اضطرار آلودگی هوا، با هدف حراست از سلامت دانش آموزان عزیز کشور اعمال می‌شود.

کد خبر: ۲۰۱٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha