۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
۲۰۰ شرکت برتر از مشوق‌های ویژه برخوردار می‌شوند
مشاور وزیر اقتصاد:

۲۰۰ شرکت برتر از مشوق‌های ویژه برخوردار می‌شوند

دبیر همایش «رسم درستکاری» گفت: هدف از برگزاری این همایش و رونمایی از سامانه تراز تشویق فعالان اقتصادی بخش خصوصی با معیارها و شاخص‌های مبتنی بر خوش حسابی و خوش نامی و ... است.

به گزارش بازار، علی ملکی مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره برگزاری همایش «رسم درستکاری» و رونمایی از سامانه «تراز» توضیح داد: هدف از برگزاری این مراسم و اجرای طرح تراز این است که با یک روش علمی فعالان اقتصادی که در سوابق فعالیت‌های خود خوش حساب و خوشنام بوده‌اند معرفی و از خدمات آن‌ها تقدیر شود.

وی ادامه داد: به طور معمول رویکردهای سیاستگذاری به سمت شناسایی و برخورد با متخلفان و برخورد با جرایم بوده و کمتر به تشویق فعالان اقتصادی که به موقع و به نحو مطلوب تعهدات خود را انجام می‌دهند، توجه شده تا به رسم عدالت از درستکاری آن‌ها تقدیر شود.

مشاور وزیر اقتصاد هدف از برگزاری مراسم «رسم درستکاری» و سامانه تراز را معرفی و تشویق فعالان اقتصادی در تراز اقتصاد ایران دانست و درباره شاخص‌های انتخاب این افراد گفت: از همه پایگاه‌های اطلاعاتی ۳۰ شاخص در حوزه‌های مالیاتی، بانکی، گمرکی مسئولیت پذیری، ارزی، ظرفیت‌های کسب و کار و … استخراج و عملکرد این فعالان بخش خصوصی با استفاده از آن مورد سنجش قرار گرفته و از مجموع آنها، ۲۰۰ شرکت برتر انتخاب و به مراسم دعوت شدند که از ۱۰ شرکت برتر که عملکرد ویژه‌ای نسبت به سایرین داشته‌اند، از سوی معاون اول رئیس جمهور تقدیر می‌شود و شرکت‌های دیگر هم از مشوق‌های خاص وزارت اقتصاد بهره‌مند خواهند شد.

دبیر همایش تراز همچنین یادآور شد: از ۶ ماه قبل سنجش عملکرد بخش خصوصی با شاخص‌ها و معیارهای گفته شده و ساختن پایگاه داده، مدل رتبه بندی و طراحی مشوق‌ها و … بررسی شد و در نهایت این ۲۰۰ شرکت برتر از همه حوزه‌های اقتصادی انتخاب شدند.

کد خبر: ۲۰۱٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha