۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
بیش از ۹۰ درصد داروها در داخل تولید می‌شود
رئیس جمهور:

بیش از ۹۰ درصد داروها در داخل تولید می‌شود

رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای ایران در حوزه های پزشکی گفت: ما باید مرجعیت علمی کشور را حفظ کنیم و ارتقاء دهیم و به افزایش بهره‌وری در این زمینه فکر کنیم.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: مردم ما قدردان زحمان پزشکان و فعالانه حوزه سلامت هستند و از پژوهشگران و محققانی که در تولید افتخار آفریدند، قدردانی می کنم.

آیت الله رئیسی با یادآوری نکته ای از قول دبیرکل سازمان ملل در دیدارش با وی که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل انجام گرفت، گفت: وی در آن ملاقات چندین بار از من عذرخواهی کرد که تلاش کرده تا بتواند مانع تحریم های دارویی به ایران شود اما موفق نشده است؛ من هم به او گفتم امروز علاوه بر اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم ایران در برابر کرونا واکسینه شدند، متخصصان ما موفق شدند ۶ محصول تولید کنند و امروز دیگر وارد کننده واکسن نیستیم.

رئیس جمهور ادامه داد: دانشمندان ما شبانه روز تلاش کردند که این افتخار را برای کشور به ثبت برساند و یکی از تولیدکنندگان واکسن به جهان باشیم.

وی به ظرفیت بالای متخصصان ایرانی در این حوزه که امروز افتخاراتی را در حوزه سلامت کسب کردند، اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد داروی ما تولید داخل است. بسیاری از تجهیزات پزشکی در داخل تولید می شود. این تجهیزات در پارک های علم و فتاوری و در بخش های مختلف تولید و تجاری سازی شده و بازار خوبی دارد و قابل رقابت با نوع خارجی این محصول دانشگاه است.

رئیس جمهور با قدردانی از استادان دلسوزی که پژوهشگران و محققان و ایده‌پردازان را تشویق کردند تا ایده به محصول تسهیل شود، تاکید کرد: امروز در دانشگاه ایده پردازی باید مورد تشویق قرار بگیرد.

وی افزود: حمایت مالی، حقوقی و علمی در همه عرصه ها از یک پژوهشگر و محقق باید صورت بگیرد به نحوی که بداند در این ایده پردازی و در این خلاقیت ابتکار و نوآوری و انجام کاری فناوری پایه و علم پایه که توانسته دانایی را زمینه توانایی کند، حمایت می شود.

آیت الله رئیسی با تاکید بر حمایت از پژوهشگران، نتیجه کار آنها را تسهیل زندگی مردم دانست و اظهار داشت: در یکسال اخیر بنیاد نخبگان توانسته است نخبگان بسیاری را در دستگاههای اجرایی جذب کند و امروز همه دستگاهها برای جذب نخبگان آمادگی کامل دارند.

رییس جمهور حضور صد هزار استاد دانشگاه در کشور را یک سرمایه و وجودشان را موجب ارتقای علم و دانش بیان کرد.

آیت الله رئیسی در اهمیت پارک‌های علم و فناوری برای توسعه علمی کشور گفت: یکی از برنامه های رئیسان کشورهای مختلف در سفر به ایران بازدید پارک های علم و فناوری و آشنایی با توانمندی های علمی و تحقیقاتی کشورمان است.

کد خبر: ۲۰۱٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha