۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
ترمز گرانی ماهی در مازندران کشیده شد
به دلیل افزایش صید؛

ترمز گرانی ماهی در مازندران کشیده شد

بابلسر- رونق صید و صیادی و افزایش شمار پره کشی در دریای مازندران نرخ ماهی ها را در بازارهای استان کاهشی کرد و جلوی گرانی آن را گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، شرایط مناسب جوی در ماهی که گذشت روزهای خوبی را برای صید و صیادی در مازندران رقم زد و شمار پره کشی و دریاروی صیادان برای صید ماهیان استخوانی در مازندران بیشتر شد.

افزایش دریاروی و رشد حدود ۳۰ درصدی صید نسبت به مدت مشابه سال قبل تاحدودی نرخ ماهی را در بازارهای مازندران کاهشی کرد اما همچنان بسیاری از خانوارها از نزدیک شدن به بازار ماهی به دلیل گرانی قیمت ها گریزان هستند.

در حال حاضر قیمت ماهی آزاد حدود ۷۰۰ گرمی در مازندران ۸۰ هزار تومان، سفید ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و کفال کیلویی ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است، این قیمت ها نسبت به ماه های ابتدایی فصل صید در مازندران روند کاهشی را نشان می دهد.

در ماه های ابتدایی فصل صید در مازندران بیشتر ماهی های صید شده از نوع کفال هستند و کپور و سفید نیز ارقام کمتری از گونه های صید شده را تشکیل می دهند.

فصل صید ماهیان استخوانی در مازندران از ۲۰ مهرماه شروع شد و تا ۱۵ فروردین سال بعد ادامه دارد و به گفته قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران صیادان استان تاکنون هزار و ۱۷۰ تن انواع ماهیان استخوانی صید کردند که نسبت به قبل رشد داشته است.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار بیشترین گونه های صید شده را از نوع کفال ذکر کرد.

بیش از چهار هزار صیاد مازندرانی در قالب ۵۲ شرکت تعاونی در امر صید و صیادی مشغول هستند.

کد خبر: ۲۰۱٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 0
      واقعا ماهی خیلی گرون .ماهی قزل آلا.زنده میدون تره بار تهران ..کیلویی ۹۵ هزارتومن .همان قزل توی مازندران کیلویی.۱۵۰ تا ۱۸۰ هزارتومن..واقعا هیچ نظارتی نیست