۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰
دولت فرصت برنامه ریزی برای تامین بازار شب عید را از دست ندهد| گلایه از افزایش قیمت گوشت قرمز
نماینده مردم کردکوی در مجلس:

دولت فرصت برنامه ریزی برای تامین بازار شب عید را از دست ندهد| گلایه از افزایش قیمت گوشت قرمز

نماینده مردم کردکوی در مجلس با بیان اینکه تدوام افزایش قیمت گوشت سفره مردم را کوچک تر می‌کند، گفت: دولت نه تنها در بازار گوشت و مرغ بلکه در حوزه میوه و خشکبار نیز باید از هم اکنون به فکر باشد.

به گزارش بازار، عبدالجلال ایری،با اشاره به افزایش قیمت اقلام خوراکی به ویژه گوشت قرمز، گفت: متاسفانه بار دیگر قیمت اقلام خوراکی نظیر گوشت قرمز در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده و هم اکنون به کیلویی حدود ۳۰۰ هزار تومان رسیده که منجر به کوچک تر شدن مجدد سفره مردم به ویژه اقشار کم درآمد و آسیب پذیر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دلایل گرانی گوشت قرمز را برشمرد و ادامه داد: عمده دامداران گرانی نهاده‌های دامی و کمبود آن را یکی از عوامل اصلی رشد قیمت گوشت قرمز می‌دانند. از طرفی کاهش عرضه گوشت از سوی دامداران در فصل زمستان و همچنین افزایش مصرف آن هم می‌تواند به عنوان یک عامل تاثیرگذار مورد بررسی قرار بگیرد ضمن اینکه قاچاق دام یا صادرات آنها نیز بر قیمت نهایی گوشت موثر است. البته باید نقش مدیریتی و نظارتی دولت را هم در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید بازار گوشت، مرغ و سایر اقلام ضروری را به نحوی مدیریت کند که مردم در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز با کمبود و گرانی مواجه نباشند، اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود دولت نهاده دامی را با قیمت مناسب‌تری تامین و در اختیار دامداران قرار دهد و از طرفی ضمن مدیریت مرزها و جلوگیری از قاچاق با عرضه گسترده گوشت منجمد در عرضه و تقاضا تناسب ایجاد کرده و مانع رشد قیمت‌ها شود.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نه تنها در بازار گوشت و مرغ بلکه در حوزه میوه و خشکبار نیز باید از هم اکنون به فکر باشد تا گرانی‌ها و مشکلات سال گذشته تکرار نشود، تصریح کرد: سال گذشته وقتی از وضعیت نامناسب بازار شب عید گلایه می‌کردیم مسئولان مربوطه علل مشکلات را مدیریت نادرست دولت قبل می‌دانستند لذا امیدوارم امسال با مدیریت درست و رفع ضعف‌های گذشته، بازار آرامی برای مردم فراهم کنند.

کد خبر: ۲۰۱٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha