۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
استفاده از انرژی خورشیدی برای مصارف باغ‌های پسته
استاندار کرمان پیشنهاد داد؛

استفاده از انرژی خورشیدی برای مصارف باغ‌های پسته

کرمان- استاندار کرمان پیشنهاد داد تا برای تامین برق مصرفی و جلوگیری از قطعی موتورپمپ‌ها، مزرعه‌های کوچک انرژی خورشیدی راه‌اندازی شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در پنجمین گردهمایی فعالان صنعت پسته کشور که به میزبانی استان کرمان برگزار شد، تولید بالا و ارزبری یک و نیم میلیارد دلاری این محصول را یک ظرفیت بسیار خوب دانست و اظهار کرد: زندگی بخشی از مردم استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم با تولید پسته ارتباط دارد.

وی به سرمازدگی محصول پسته استان در یک سال گذشته اشاره داشت و گفت: بزرگان و اثرگذاران این حوزه می‌توانند مشکلاتی که در این مسیر قرار دارد را با همفکری از میان بردارند.

فداکار، ارائه طرح‌ها برای ایجاد ظرفیت یا مانع‌زدایی در تولید محصول پسته توسط انجمن پسته و یا اتاق بازرگانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما نیز در رفع موانع و یا ایجاد ظرفیت‌ها حمایت خواهیم کرد.

استاندار کرمان با اشاره به کمبود و قطعی برق در بخش کشاورزی و تاثیر آن بر تولید محصول، راه‌اندازی مزرعه‌های کوچک انرژی خورشیدی به میزان نیاز باغ‌های پسته را پیشنهاد داد و برای تامین زیرساخت آن قول مساعدت و حمایت دادم.

فداکار، بحث بازار آب و کمبود آن را در بخش صنعت استان مهم دانست و گفت: بحث اراضی بایر و ماده ۲۷ و ۲۸ انتقال آب را پیگیری کرده‌ایم و امیدواریم در قانون هفتم بتوانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم که هم مالکیت زمین مردم حفظ شود و هم آب آن زمین را در قبال قانون انتقال برای مصرفی دیگر استفاده کنیم و با کمک هم بتوانیم مشکل قطعی برق را حل کنیم.

فداکار بیان کرد: سرمایه‌گذاران و متخصصان این حوزه مشکلات را می‌شناسند و می‌توانند با طراحی یک الگوی مناسب و همچنین استفاده از الگوهای قبلی با ارائه پروژه‌های فصلی، بخشی از مشکلات را برطرف کرده و آمادگی افزایش محصول را ایجاد کنند.

کد خبر: ۲۰۱٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha