۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
انقلاب بهره‌وری مهمترین مولفه الگوی کشت
‌رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد

انقلاب بهره‌وری مهمترین مولفه الگوی کشت

خیام‌نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: انقلاب بهره‌وری در بخش کشاورزی مهمترین مولفه الگوی کشت است.

به گزارش بازار، مجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران اظهار داشت: مازندران یکی از استان‌هایی است که در بخش کشاورزی جایگاه ویژه‌ای دارد و این ظرفیت، ظرفیتی است که انتظار ما بیشتر از آن است.

وی افزود: در تدوین الگوی کشت که برای تمام کشور طراحی شده است ظرفیت‌های بسیار زیادتری از ظرفیت حاضر و نقش مازندران در امنیت غذایی لحاظ شده است.

خیام‌نکویی با بیان این که امنیت غذایی مساله درجه یک کشور است و الگوی کشت و بهره‌وری در مصرف آب از شاخصه‌های امنیت غذایی است، ادامه داد: مازندران استان ۱۴ کشور در رونمایی الگوی کشت است تا متناسب با نیازهای کشور بتواند الگوی کشت را با محوریت استاندار و مشارکت سایر مسوولان استانی به ویژه بخش کشاورزی عملیاتی کند.

معاون وزیر گفت: به دنبال این هستیم از ظرفیت روحانیون هم برای تبیین الگوی کشت استفاده کنیم چراکه اجرای الگوی کشت برعهده کشاورزان است تا به سمت استفاده از محصولات کم آب‌بر بروند و بهره‌وری را در کشاورزی افزایش دهیم.

وی افزود: انتظار داریم در پایان دولت سیزدهم فاز اول الگوی کشت را در استان اجرایی کنیم که مهمترین دستاورد آن در کنار تحقق امنیت غذایی، افزایش درآمد کشاورزان است و به دنبال ارزان‌سازی تولید هستیم.

خیام‌نکویی اظهار کرد: انقلاب بهره‌وری در بخش کشاورزی مهمترین مولفه الگوی کشت است که امیدواریم بتوانیم به خوبی به این مولفه دست پیدا کنیم.

کد خبر: ۲۰۱٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha