۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
دستاورد پزشکی محققان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سلول درمانی

دستاورد پزشکی محققان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سلول درمانی

محققان ستاد اجرایی فرمان امام موفق شدند از طریق روش سلول درمانی، ۲۲ بیمار کرونایی بستری را در زمانی کوتاه‌تر از روش های قبلی درمان کنند.

به گزارش بازار به نقل از ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، محمدحسین زیرک‌ساز مدیرعامل شرکت سل‌تک فارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر گفت: بعد از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج تمامی امکانات برای مقابله با کرونا و دستورالعمل رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، کار تحقیق بر روی درمان این ویروس از طریق سلول درمانی را آغاز کردیم و توانستیم با بکارگیری نیرو و دانش داخلی روندی را برای مهار این ویروس پیدا کنیم.

زیرک ساز افزود: این روش درمانی در دو مرحله بر روی ۲۲ بیمار مبتلا به کرونا و با وضعیت وخیم بستری در آی سی یوهای بیمارستان های مسیح دانشوری، شریعتی و هاجر انجام گرفت و نهایتا موفق شدیم روند درمان این بیماران را ۶ روز تسریع کنیم که موفقیت بزرگی در علم پزشکی به حساب می آید.

وی خاطرنشان کرد: تمام این مراحل تحقیقی و درمانی با هزینه ستاد اجرایی فرمان امام و بصورت رایگان بر روی بیماران انجام گرفت.

مدیر عامل شرکت سل تک فارمد گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای اجرای فاز سوم این روند درمانی انجام شده که بعد از دریافت مجوزهای لازم از سمت وزارت بهداشت این محصولات در اختیار استفاده همگانی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: شرکت سل‌تک فارمد بزرگترین شرکت توسعه فرآورده‌های سلولی غرب آسیا است و تاکنون موفق شدیم ده‌ها محصول مبتنی بر سلول های بنیادین در این شرکت تولید کنیم که تاکنون ۴ محصول دارویی مجوز GNP سازمان غذا و دارو را برای مصارف دریافت کرده‌اند.

وی افزود: درمان بیماران فلج مغزی از طریق سلول درمانی نیز یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت است.

او با بیان اینکه مهم‌ترین محصول بانک سلول‌های بنیادی تحت عنوان وارتوسل است که از بند جنینی بعد از احراز صلاحیت اهدا کننده تولید شده، افزود: در حال حاضر این محصول نیز آماده بهره‌برداری است.

کد خبر: ۲۰٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha