۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
تصویب افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان در مجمع عمومی فوق العاده

تصویب افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان در مجمع عمومی فوق العاده

مجمع عمومی فوق العاده ذوب آهن اصفهان ۳۰ دی ماه به ریاست مهدی کوهی رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان، ایرج رخصتی مدیرعامل و دبیر مجمع و سهامداران حقیقی و حقوقی در تالار آهن این شرکت برگزار شد.

به گزارش بازار، در این مجمع، پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان از محل سود انباشته، مورد تایید و تصویب قرار گرفت و بدین ترتیب سرمایه این شرکت از ۶۱ هزار و ۵۰۴ هزار میلیارد ریال به ۷۱ هزار و ۱۴ میلیارد ریال افزایش یافت.

مفاد دستور جلسه این مجمع عبارت بودند از: استماع گزارش هیات مدیره و گزارش بازرس قانونی شرکت در خصوص پیشهاد افزایش سرمایه، تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و اصلاح ماده مربوط به سرمایه شرکت در اساسنامه (ماده ۵) و سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده بود.

مهدی کوهی رییس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشور به ویژه شهدای ذوب آهن اصفهان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان این مجتمع عظیم صنعتی گفت: ساخت و بهره برداری از ذوب آهن اصفهان ثمره تلاش و کوشش شبانه روزی نسلی متعهد و عاشق بود که آن را طی چهار سال به سرانجام رساندند و هم اکنون هر یک از این عزیزان در اقصی نقاط این مرز پرگهر سکاندار صنایع بزرگ فولادی کشور هستند و این دانش و تجربه نسل به نسل منتقل می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با تاکید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بهبود ساختار مالی ذوب آهن اصفهان و برنامه ریزی برای اجرایی شدن پروژه های متعدد توسعه در ذوب آهن نیاز به سرمایه گذاری داریم که افزایش سرمایه شرکت به این موضوع کمک می کند.

مهدی کوهی گفت: در سال جاری با افزایش نرخ نهاده های تولید و به طور مشخص گاز و برق مواجه بودیم. در بودجه امسال که به مجلس ارسال شده ۵۰ درصد افزایش قیمت گاز برای صنعت فولاد در نظر گرفته شده است که هزینه تولید را افزایش می دهد بنابراین با اجرای پروژه های توسعه باید تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر را افزایش دهیم.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان با دوراندیشی، نیروگاه های برق را در گذشته تاسیس کرده است و در بخش آب نیز طی همکاری با شرکت مپنا پروژه پساب را در دست احداث دارد و در بخش معدن نیز با حضور در مزایده ها برای تامین پایدار مواد اولیه معادن خوبی را در اختیار گرفته است که این اقدامات ارزشمند بر افزایش تولید شرکت تاثیر به سزایی دارند.

رییس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان اضافه کرد: طی هماهنگی با دو مجموعه شستا و صدرتامین، افزایش سرمایه ذوب آهن در سه مرحله در دستور کار قرار گرفت که اولین مرحله آن امروز انجام می شود و دو مرحله بعدی نیز پس از اقدامات لازم اطلاع رسانی می شود تا توان مالی شرکت برای فعالیت در بخش های مختلف افزایش یافته و در مواجهه با ریسک های مختلف، بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

کوهی افزود: این افزایش سرمایه که اصلاح ساختار مالی ذوب آهن را در پی دارد، مزایایی همچون معافیت مالیاتی و افزایش توان مالی شرکت برای اجرای پروژه های توسعه را نیز به همراه خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره ذوب آهن اظهار داشت: در حال حاضر سهامدار عمده برای حل مشکلات ذوب آهن و انجام طرح های توسعه ای برای تولید بهتر، ارتقاء بهره وری و در نهایت برای سود آوری جهت سهامداران، همراهی و برنامه ریزی بسیار خوبی داشته است.

ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان با روش کوره بلند فولاد تولید می کند و از یارانه های انرژی بی بهره است و زغال سنگ و کک را باید با قیمت های جهانی تهیه کند. در مجموع کک نقش مهمی در قیمت تمام شده این شرکت دارد که اخیراً با تهمیدات مختلف مصرف آن را کاهش داده ایم. همچنین برای افزایش تولید کک و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا برنامه ریزی کردیم که افزایش سرمایه و تقویت توان مالی شرکت در اجرای این برنامه بسیار اثر گذار است.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان در سال های اخیر با مشکل تامین مواد اولیه به ویژه مواد آهن دار مواجه بود که برای حل آن اقدامات مختلفی انجام شده و در حال انجام است. خوشبختانه تامین روزمره به خوبی انجام می شود و برای تامین پایدار و بلند مدت نیز وارد عرصه معدن داری شدیم و دستاوردهای خوبی نیز در این زمینه حاصل شده است که به زودی اطلاع رسانی می شود.

کد خبر: ۲۰۱٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha