۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
آمار بانک جهانی از افزایش قیمت مواد غذایی

آمار بانک جهانی از افزایش قیمت مواد غذایی

آمارهای بانک جهانی نشان می‌دهد قیمت انواع مواد غذایی در جهان طی سال ۲۰۲۲ از ۳ تا ۴۸ درصد افزایش یافته که در این میان رشد قیمت گندم ۳۶ درصد، گوشت مرغ ۴۸ درصد و چای ۲۴ درصد بوده است.

به گزارش بازار، آمارهای بانک جهانی نشان می‌دهد قیمت انواع مواد غذایی در جهان طی سال ۲۰۲۲ از ۳ تا ۴۸ درصد افزایش یافته و رشد قیمت گندم در این سال ۳۶ درصد، گوشت مرغ ۴۸ درصد و چای ۲۴ درصد بوده است. آمار بانک جهانی از افزایش قیمت مواد غذایی

بانک جهانی با انتشار جزئیات قیمت کالاها در بازار جهانی طی سال ۲۰۲۲ از گرانی مواد غذایی در جهان طی این سال خبر داده است به طوری که در میان مواد غذایی مهم تنها دو محصول برنج و میگو با کاهش جزئی قیمت مواجه شده‌اند و بقیه مواد غذایی شاهد رشد قابل توجه قیمت در این سال بوده‌اند.

شاخص قیمت مواد غذایی در سال ۲۰۲۲ به ۱۴۳.۷ واحد رسید که بر این اساس متوسط قیمت مواد غذایی در بازار جهانی طی سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۸ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که طی سال ۲۰۲۱ نیز شاخص قیمت مواد غذایی رشد ۳۱ درصدی را نسبت به سال قبل از آن تجربه کرده بود. بر این اساس طی دو سال متوسط قیمت مواد غذایی در جهان ۴۹ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۰۱٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha