۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۷
۴۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی و گمرکی وصول شد| رشد ۱۵ درصدی نقدینگی در کشور
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

۴۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی و گمرکی وصول شد| رشد ۱۵ درصدی نقدینگی در کشور

بوشهر- سبحانیان معاون وزیر اقتصاد و دارایی از وصول ۳۶۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی و ۴۱ هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی در ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: نقدینگی در کشور ۱۵ درصد افزایش یافته است.

محمد هادی سبحانیان در حاشیه نشست با مسئولان استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت معیشتی مردم از تمام توان و ظرفیت خود بهره برده و تاکنون اقدامات موثری در این مسیر انجام داده است.

وی افزود: با وجود تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن، دولت در حوزه اقتصادی تلاش بسیار خوبی داشته و امیدواریم سال آینده شاهد موفقیت‌های بیشتری نیز باشیم.

معاون سیاست‌گذاری وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به تلاش مستمر برای تحقق بودجه سال جاری خاطر نشان کرد: وزارت اقتصاد از تمام راهکارها برای تحقق حداکثری بودجه بهره برده و در برخی موارد شاهد تحقق صد در صدی بودجه نیز بوده‌ایم.

سبحانیان تصریح کرد: درآمدهای مالیاتی کشور به صورت صد در صد محقق شده و امسال از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه بیش از ۳۶۵ هزار میلیارد تومان وصول درآمد مالیاتی داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در بحث درآمدهای گمرکی نیز به دلیل برخی مشکلات از جمله کاهش نرخ‌های ارزش افزوده، شاهد تحقق زیر ۵۰ درصدی هستیم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه امسال حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی وصول شده است.

سبحانیان تصریح کرد: امسال رشد نقدینگی در کشور نسبت به سنوات قبل ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد که امیدوارم به سمت تولید و صنعت هدایت شود تا اشتغال نیز تقویت شود.

وی افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ دولت سیزدهم عملکردی خوب داشته و در حالیکه سال ۱۳۹۹ حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد در سال گذشته‌به ۴۶ هزار میلیارد تومان رسید و امسال ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

سبحانیان تصریح کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ بین استان‌ها به شکل مساوی مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا می‌کند.

کد خبر: ۲۰۱٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha