۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹
۵۰ هزار تن مرکبات در مازندران آماده صادرات است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۵۰ هزار تن مرکبات در مازندران آماده صادرات است

ساری- حسینی پور، استاندار مازندران با اشاره به این که صادرات قدرت بین المللی استان را افزایش می دهد، گفت: ۵۰ هزار تن مرکبات در استان آماده صادرات است.

سید محمود حسینی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که صادرات قدرت بین المللی استان را افزایش می دهد، گفت: در حال حاضر بهترین کیوی کشورهای منطقه در مازندران تولید می شود و بازار خاص خود را دارد.

وی افزود: همچنین برخی ارقام مرکبات استان نیز در کشورهای منطقه شناخته شده است و باید برندهای بزرگی از صنایع تبدیلی در استان مازندران ایجاد شود.

وی با عنوان این که امروز ۱۵ محصول دانش بنیان در صنایع تبدیلی از برنج تولید می شود، گفت: این محصولات در کشورهای همسایه طرفدار زیادی دارد و قیمت محصولات دانش بنیان چندبرابر برنج خام است.

استاندار مازندران با اظهار این که برای اولین صادرات برنج انجام شد و تعرفه گمرگی صفر شده است، گفت: برنج استان تاکنون به روسیه و کشورهای عربی صادر شد و قرارداد صادرات آن به کشورهای مختلف بسته شده است.

وی افزود: هر سال برای صادرات مرکبات استان گرفتاری داشتیم در حالی که میزان تولید با بهره وری و فناوری دانش بنیان باید سه برابر شود و امسال برای اولین بار اولین محموله مرکبات به میزان ۱۰ کانتینر و ۲۲۰ تن از بندر امیراباد صادر شدو ۵۰ هزار تن مرکبات نیز آماده صادرات است.

کد خبر: ۲۰۱٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha