۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
ابزارهای نوین در خدمت املاکی‌ها؛ وقتی برای خانه باید فیلم ساخت
تاثیرات همه گیری کرونا ویروس

ابزارهای نوین در خدمت املاکی‌ها؛ وقتی برای خانه باید فیلم ساخت

با وجودی که این روزها با همه گیری کرونا ویروس افراد مجبورند محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، بخش معاملات املاک هم برای اینکه نیاز افراد را برای یافتن خانه برآورده کند، به راه‌های جدید روی آورده است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «کلگری سان» در گزارشی به تغییر رویکرد بنگاههای املاک کانادا در پی همه گیری کرونا پرداخته است: نمایندگان املاک و مستغلات گزارش دادند که آنها در تلاشند تا برای آینده آماده شوند، اما همچنین به منظور پیشبرد وضعیت فعلی و کمک به خریداران خانه که نیاز به یافتن خانه داشته باشند، راه حلهای جدیدی را در روند کار خود وارد کرده اند.
چشم انداز املاک و مستغلات در هشت هفته گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است، درباره اینکه چشم انداز این حوزه کسب و کار چگونه خواهد بود، پوینت تو هومز (Point۲ Homes) نظرسنجی از نمایندگان این حوزه از سراسر کانادا را انجام داده است.

آندرا هاپولل نویسنده ارشد املاک و مستغلات در پوینت تو هومز می گوید: ۲۸ درصد از نمایندگیها گفتند که آنها برای مشتریان خود به انجام فعالیتهای بیشتر از آنچه قبلا انجام می دهند، روی آورده اند، مانند گرفتن تصاویر بیشتر از املاک و گذراندن وقت بیشتر از طریق تلفن در پاسخ به سؤالاتی در مورد خانه هایی که خریداران نتوانستهاند به صورت حضوری از آنها بازدید کنند.

تورهای مجازی و سه بعدی راهی برای جلب  و خرید مشتریان 
این نویسنده ارشد خاطر نشان کرد:۲۳ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بیشتر وابسته به فناوری و ابزارهای آنلاین هستند. آنها اظهار داشتند که تورهای مجازی را در توصیف خانه خود معرفی کرده اند و حتی رویکردهایی به صورت مستقیم را برای پاسخگویی به سؤالات خریدار در زمان واقعی ارائه داده اند.  

هاپولل افزود: آخرین سوال نظرسنجی این بود؛ وقتی صحبت از خرید و فروش خانه می شود، به نظر شما  با این همه گیری کرونا ویروس چه عوامل دائمی  این صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد؟ که نمایندگان پاسخ های متنوعی داشتند؛ بسیاری از آنها به ابزارهای آنلاین مانند تورهای مجازی، پخش مستقیم، خرید آنلاین، امضاهای مجازی و  ابزارهای پیش ارزیابی خریداران اشاره کردند.  درحالی که مطابق با گزارش انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA)، ترافیک مراجعه کنندگان به وب سایت، realtor.ca، از اواسط ماه آوریل افزایش یافته است.

از آنجا که کووید ۱۹، امکان بازدید خریداران از خانه ها را محدود می کند، این وب سایت با ادغام تورهای ویدیویی و سه بعدی از ۱۰ مورد از محبوبترین خدمات، لیست های واقعی را به نمایش گذاشته است.  کاستا پولوپولوس، رئیس CREA می گوید: نمایندگیهای املاک همچنین می توانند خانه های مورد نظرشان را با استفاده از سیستم های معروف مانند فیسبوک لایو، اینستاگرام لایو، نرم افزار تصویری زوم و یوتیوب ارایه و نشان دهند.

پولوپولوس می گوید: در این ۳۰ سال تجربه ام در این حوزه، آنچه که به عنوان یک صنعت شاهدش هستیم این است که در حال پذیرش اولیه فناوری هستیم. با محدودیت در مورد چگونگی ادامه خدمات به مشتریان، من افتخار می کنم که ما توانسته ایم ویژگیهایی را برای فروشندگان مسکن اضافه کنیم که به آنها امکان نشان دادن خانه ها به خریداران علاقه مند را بدهد.  پاتریک پیکت، معاون CREA، realtor.ca می گوید: ویژگی جدید رویکردها به شیوه آنلاین و زنده به صورت قابل توجهی نظر مراجعه کنندگان را جلب کرده است.

وی یادآور شد: از زمان راه اندازی، بیش از ۱۲۰۰ نمایندگی املاک بیش از ۵۰۰۰ خانه  را به صورت جریان آنلاین را به خود اختصاص داده اند. دارندگان نمایندگیها همچنین با ارایه  فیلم های ویدئویی، تورهای مجازی سه بعدی و نقشه ساختمان، اجازه می دهند تا هنگامی که معامله به طور معمول امکان پذیر نیست. مشتریان دسترسی به خانه های مورد نظرشان، را از این طریق پیدا کنند.

کد خبر: ۲۰٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha