۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
تعهدات مالک ساختمان در قبال سنگ نما چیست؟

تعهدات مالک ساختمان در قبال سنگ نما چیست؟

یکی از دغدغه های مهم در بخش نمای ساختمان ،شل شدن سنگ از نما در اثر گذشت زمان و تاثیر عوامل خارجی بر سنگ از نما خواهد بود.

پیچ و رولپلاک سنگ نما

یکی از دغدغه های مهم در بخش نمای ساختمان ،شل شدن سنگ از نما در اثر گذشت زمان و تاثیر عوامل خارجی بر سنگ از نما خواهد بود. برای جلوگیری از این اتفاق، از پیچ و رولپلاک سنگ در نما استفاده می شود. که با این کار از وقوع بسیاری از حوادث مالی و جانی جلوگیری به عمل خواهد آمد. شرکت های معتبر خدمات نمای زیادی وجود دارند که در زمینه های مختلف خدمات نما ساختمانی عمل می کنند. اما پیدا کردن شرکتی که از عهده کار به خوبی بر آید کار آسانی نیست و لازمه آن داشتن شناخت صحیح از عملکرد خوب شرکت و نیروی متخصص در آن است. اجرای عملیات تخصصی پیچ و رولپلاک توسط شرکت و به کمک افراد کارشناس و خبره در این امر می باشد. اما کارگرانی که دوره آموزشی کار در ارتفاع و آشنایی با پیچ و رولپلاک را ندیده اند. برای اجرای عملیات پیچ و رولپلاک مناسب نخواهند بود و از عهده کار با طناب برنخواهند آمد. در ادامه مطالب با ما همراه شوید.

پیچ ور ولپلاک نما با طناب

تعهدات مالک ساختمان در قبال کار پیچ و رولپلاک ساختمان چیست؟

اگر مالکی برای عملیات پیچ و رولپلاک سنگ نما از شرکت معتبر خدمات نمای ساختمانی درخواست اجرای عملیات را کرده باشد در نتیجه مالک ساختمان هیچ گونه تعهدی نسبت به اجرای کار نخواهد داشت و تنها شرکت معتبر خدمات نمای ساختمانی موظف است بر طبق قراردادی که بینشان بسته شده تا پایان کار مجری باشد.

نکته: گاهی مالکان بعضی از ساختمان ها با پذیرایی از پرسنل شرکت های معتبر آن ها را زیر سایه لطف و محبت خود قرار می دهند. که البته این حس انسان دوستانه آن ها جز تعهدات قرار داد مابین نیست.

images_1673890179.jpg

خرید سنگ ریزش کرده بر عهده کیست؟

بسیاری از مشتریان این سوال در ذهنشان به تصویر کشیده می شود که خرید سنگ هایی که در اثر عوامل خارجی از نما ریزش کردند بر عهده مالک ساختمان است یا شرکت معتبر خدمات نما.

در پاسخ به سوال بالا باید بگوییم که خرید سنگ های ریزش کرده، برعهده شرکت مجری پیچ و رولپلاک سنگ نما است. اما هزینه ای که بابت خرید سنگ پرداخت می شود، داخل فاکتوری درج و به مشتری عزیز داده می شود.

مشتری پس از رویت فاکتور، باید هزینه خرید سنگ را به شرکت مجری پرداخت کند.

images_1673890207.jpg

تعهدات مجری پیچ و رولپلاک نما چیست؟

شرکت های معتبر خدمات نمای ساختمانی به عنوان مجری واقعی در به کارگیری نیروهای متخصص و ابزار استاندارد، برگزاری کلاس های آموزشی و دوره های لازم برای آشنایی با پیچ و رولپلاک سنگ نما، طریقه در دست گرفتن طناب و بالا رفتن در ارتفاعات بدون داربست شناخته شده اند.

اما پیچ و رولپلاک سنگ نما به عهده سنگ کار و کارشناس خبره و با تجربه و آموزش دیده ای است که از سمت شرکت برای اجرای فرایندهای عملیاتی کار در ارتفاع به بخش های مهم ساختمانی فرستاده می شوند.

images_1673890231.jpg

دلیل استفاده از مجری پیچ و رولپلاک چیست؟

شما روزانه خبرهای زیادی مبنی بر شل شدن و ریزش سنگ از نما به پایین ارتفاعات می شنوید. پرتاب سنگ از نما در بسیاری از اماکن باعث فوت اشخاص می شود. اگر از مجری پیچ و رولپلاک سنگ نما برای پیشگیری از وقوع حوادث تلخ استفاده می کنید، فقط به علت متخصص و با تجربه بودن این گروه و در اختیار داشتن نیروهای ورزیده و ابزار به روز هستند.

images_1673890489.jpg

مثال: در تیتر روزنامه های مختلف در رابطه با فوت اشخاص پیاده در پایین ساختمان توضیح داده شده است. پس از بررسی توسط کارشناسان مشاهده شده که این مرگ و میر به علت وزش بادهای شدید و طوفان و نتیجه آن تاثیر مستقیم بر روی سنگ و مصالح نمای ساختمانی بوده است.

نتیجه این حادثه فوت دلخراش یک هم وطن در اثر اصابت سنگ به ناحیه سر بوده است. در این جا نقش مهم مجری پیچ و رولپلاک سنگ نما پررنگ تر می شود .به طوری که صاحبان ساختمانی پیش از وقوع چنین حوادثی برای اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما از مجری معتبر کمک خواهند گرفت.

images_1673890268.jpg

چرا بعضی از شرکت ها سنگ ها را در زمان پیچ و رولپلاک می شکنند؟

اگر شرکتی تجربه کافی در زمینه کارهای تخصصی ساختمانی نداشته باشد در نتیجه از نیروهای مبتدی برای انجام عملیاتی مانند پیچ و رولپلاک سنگ نما استفاده می نماید. که نتیجه آن نه تنها کمکی به چیدمان و سفت و محکم ساختن سنگ در نما نخواهد کرد. بلکه باعث ضربه وارد کردن به بقیه سنگ های مجاور و ریزش و پرتاب بقیه سنگ ها به پایین ارتفاعات خواهد کرد.

فردی که تجربه کافی در زمینه پیچ و رولپلاک سنگ نما ندارد علاوه بر آسیب جدی به نمای ساختمان شما، هزینه های شما را هم تا حد قابل پلاک سنگ نما ،قبل از تحویل گرفتن نما، حتما از سلامتی و اجرای درست سفت و محکم کاری سنگ نما اطمینان پیدا کنید.

حتما رزومه کاری شرکت معتبر خدمات نمای ساختمانی را نگاه کنید و نمونه کار شرکت را در انجام عملیات های تخصصی و کاربردی مهم مثل پیچ و رولپلاک سنگ نما مورد بررسی قرار دهید.

images_1673890289.jpg

زمان شروع پیچ و رولپلاک سنگ نما

بنابر تجربیات شرکت های معتبر خدمات نمای ساختمانی ،هر زمان مالکان ساختمان تصمیم به اجرای عملیات تخصصی پیچ و رولپلاک سنگ نما داشته باشند. ما این کار را به شکل ماهرانه و حرفه ای انجام خواهیم داد.

البته برای انجام این عملیات به گرمی یا سردی هوا کاری نداریم. اما اگر هوا برفی، بارانی، طوفانی ویا شب هنگام در اوج تاریکی باشد اجرای عملیات تخصصی پیچ و رولپلاک سنگ نما انجام نخواهد شد. زیرا جان کارشناسان و مهندسین پیچ و رولپلاک در خطر خواهد افتاد.

زاویه دید و عدم مه گرفتگی هوا و پاک و تمیزی هوا برای انجام عملیات کار در ارتفاع توصیه می شود.

images_1673890388.jpg

جمع بندی

در پایان، پیچ و رولپلاک سنگ نما تنها به عهده کارشناسان آموزش دیده کار در ارتفاع با طناب خواهد بود که از سمت شرکت مجری کار در ارتفاع معرفی می شوند. این افراد دوره ها و تجربیات لازم برای سفت و محکم کردن جایگاه سنگ در نما و ثبات آن را دارا هستند و مدرک لازم ،طی فراگیری دوره های کوتاه مدت در دست دارند. استفاده از طناب و بدون داربست جز کارهایی است که این افراد در ارتفاعات ساختمانی انجام می دهند. ارتفاع کاران از بالا رفتن با طناب ترس و واهمی ندارند و به علت شجاعت و شوق زیادبه حرفه کار در ارتفاع با طناب به استخدام شرکت های معتبر خدمات نما ساختمانی درآمدند.

کد خبر: ۲۰۰٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha