۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
۵ تشکل حرفه ای گردشگری امسال در خراسان رضوی راه اندازی می‌شود

۵ تشکل حرفه ای گردشگری امسال در خراسان رضوی راه اندازی می‌شود

مشهد- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: پنج تشکل حرفه ای گردشگری استان در سال ۹۹ راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی ابوالفضل مکرمی‌فر افزود: در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور و همچنین ماده ۲۵ آئین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری مصوب هیئت وزیران ایجاد تشکل‌های حرفه ای گردشگری استان در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: در این راستا ایجاد سه تشکل‌های دیگر در رسته‌های مهمانپذیرها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی و موسسات آموزشی مراحل پایانی خود را طی کرده و مقرر بود در اسفند ماه ۹۸ با برگزاری مجمع عمومی شکل بگیرند که با بروز بحران ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری تجمعات عمومی به بعد از عبور بحران موکول شد.

مکرمی‌فر گفت: همچنین با ابلاغیه وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر قبول فعالیت انجمن‌های صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری، این دو تشکل نیز به مجموع تشکل های حرفه ای استان اضافه خواهد شد.

وی یادآور شد: تاکنون چهار تشکل حرفه‌ای در حوزه گردشگری استان شامل جامعه حرفه‌ای هتلداران استان، جامعه حرفه‌ای اقامتگاه های بوم گردی استان، جامعه حرفه‌ای هتل‌آپارتمان‎‌های استان، انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت استان تشکیل شده و این تشکل‌ها در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی تصریح کرد: تعداد تشکل‌های گردشگری استان در سال ۹۹ به ۹ مورد افزایش خواهد یافت.

وی اذعان کرد: تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری بازوی این اداره کل در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های جذب گردشگر داخلی و خارجی و توزیع سفر و ثروت در استان خواهند بود.

کد خبر: ۲۰٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha