۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
نگرانی بزرگترین بانک امریکا از تاثیر انتخابات ۲۰۲۰ براقتصاد این کشور

نگرانی بزرگترین بانک امریکا از تاثیر انتخابات ۲۰۲۰ براقتصاد این کشور

بانک خصوصی "جی پی مورگان" امریکا به مشتریان ثروتمند خود گفت که یکی از بزرگترین تهدیدهای وارد شده به بازارو اقتصاد ایالات متحده انتخابات سال ۲۰۲۰می باشد که باید پتانسیل لازم درجهت ایجاد اصلاحات اساسی پیش رونده ایجاد گردد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان بی سی، این بانک در گزارش چشم انداز سالانه خود، درمورد تهدیدات احتمالی تورم با وجود انتخابات ۲۰۲۰ هشدار داد.

با وجود نامزدهای چپ ریاست جمهوری دموکرات مانند سناتور الیزابت وارن و سناتور برنی سندرز به عنوان پیشکسوتان، جی پی مورگان ممنوعیت خرید سهام، افزایش نرخ مالیات شرکتها، چانه زنی جمعی و تفکیک فناوری های بزرگ را از جمله ویژگیهای برجسته اقتصادی  سال ۲۰۲۰ می داند.

همچنین رئیس استراتژی بازار و سرمایه گذاری امریکا در گزارش خود به مدیریت دارایی جی پی مورگان نوشت که اصلاحات اساسی پیش رونده اقتصاد امریکا بعد ازانتخابات یکی از بزرگترین و مسائل پیش روی بازار است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

استراتژی رشد ترامپ که ترکیبی ازمقررات‌زدایی و کاهش مالیات می باشد، باعث شده تا بازار سهام به بالاترین حد خود در سه سال گذشته برسد.

شاخص S&P ۵۰۰ که به عنوان ارزش بازار یا شاخص وزن سرمایه بازار در جهت تشخیص وضعیت سهام در امریکا نظر گرفته می شود،  بیشترین میزان را داشته و نزدیک به ۳۰ درصد رسیده است.

گفتنی است که پیشنهادهای مبتنی بر افزایش مالیات الیزابت وارن تقریبا ۲.۵ برابر بیشتر ازافزایش نرخ مالیات در زمان فرانکلین روزولت است. در آن زمان امریکا با رکود اقتصادی و نرخ ۲۲ درصدی بیکاری نیز مواجه بود.   

کد خبر: ۲٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha