۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
قیمت بلیت اتوبوس مسافربری ۲۰درصد افزایش یافت/ چشم انتظار بسته حمایتی هستیم
رئیس اتحادیه شرکتهای مسافربری در گفتگو با بازار:

قیمت بلیت اتوبوس مسافربری ۲۰درصد افزایش یافت/ چشم انتظار بسته حمایتی هستیم

عامری، رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکتهای تعاونی و مسافربری با اشاره به اینکه شرکت‌های تعاونی مسافربری همچنان منتظر وعده دولت برای تزریق کمک‌های مالی هستند گفت: بر اساس قانون، قیمت بلیت اتوبوس‌های مسافربری ۲۰درصد افزایش یافت.

بازار؛ گروه راه و مسکن- با سفید اعلام شدن وضعیت بیش از ۲۷۰ شهر کشور از سوی دولت و ستاد مبارزه با کرونا و نزدیک شدن به عید فطر تا حدودی وضعیت سفرهای برون شهری نسبت به اسفند ماه و فروردین ماه بهبود پیدا کرده است. هر چند هنوز سفرها با اجرای پروتکل های بهداشتی توصیه شده است اما آرام آرام با بهتر شدن وضعیت و کم شدن محدودیتها سفرهای اضطراری نسبت به ماههای قبل از وضعیت بهتری برخوردار است. اما هنوز سفرهای تفریحی از سوی شهروندان به ندرت رخ می دهد و به نظر می رسد تا عادی شدن شرایط و بهتر شدن سفرها ماهها زمان نیاز است.

این عدم انجام سفرهای برون شهری با اتوبوس توسط اغلب مردمی که توانایی مالی چندان خوبی ندارند باعث شده تا شرکتهای تعاونی و اتوبوسرانی در چند ماه گذشته ضررهای مالی هنگفتی به خود ببینند و علیرغم وعده های دولت برای کمک به صنعت حمل و نقل هنوز هیچ خبری از این کمکها و وعدهها به شرکتهای تعاونی و اتوبوسرانی نیست. این وعدهها را محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بارها مطرح و اعلام کرده بود که دولت یک بسته حمایتی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی برای شرکتهای حمل و نقل در نظر گرفته است که بزودی پرداخت خواهد شد بنابراین اگر این وعده ها همچنان در حد وعده باقی بماند مشخص نیست که این شرکتهای حمل و نقل مسافربری در سال جاری چه تعداد نیروی کار خود را به دلیل ناتوانی در پرداخت حقوق تعدیل خواهند کرد.

قیمت یک اتوبوس مسافربری در سال گذشته دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود و امسال با این شرایط قیمت اتوبوس به چهار میلیارد تومان خواهد رسید

هیچ خبری از وعده دولت برای کمک به شرکتهای حمل و نقل نیست
احمد رضا عامری رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکتهای تعاونی و مسافربری در گفت و گو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که آیا از بسته حمایتی دولت برای کمک به شرکتهای حمل و نقل خبری شد یا خیر؟ گفت: قرار بود به دلیل شیوع ویروس کرونا دولت با اختصاص یک بسته حمایتی که گفته شده بود ۳۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود به شرکتهای حمل و نقل آسیب دیده از ویروس کرونا کمک کند اما تا همین امروز هیچ خبری از این کمک و این وعده نشده است. به هر حال شرکتهای حمل و نقل و شرکتهای تعاونی و مسافربری همچنان چشم انتظار این بسته حمایتی و این کمک دولت هستند تا هر چه سریعتر با این کمک های دولتی، شرکتهای حمل و نقل بتوانند به وضعیت عادی خود هر چند سخت است بازگردند.

شرکت های تعاونی و مسافربری هنوز در خصوص تعدیل نیرو اقدامی نکرده اند هر چند  مدتهاست که در پرداخت دستمزدها باید بگوییم که این حقوق ها با تاخیر همراه شده است

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکتهای تعاونی و مسافربری در این چند ماه گذشته اقدام به تعدیل نیرو کرده اند؟   گفت: شرکتهای تعاونی و مسافربری هنوز در خصوص تعدیل نیرو اقدامی نکردهاند هر چند به هر حال مدتهاست که در پرداخت دستمزدها با تاخیر همراه بوده اند. اما آنچه که باید به آن تاکید کرد این است که در این مدت بیشترین آسیب  کنسل شدن سفرها را شرکتهای تعاونی و مسافربری دیده ا

امسال هم قیمت بلیط اتوبوس های مسافربری ۲۰ درصد افزایش یافته است
رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکتهای تعاونی و مسافربری در پاسخ به این پرسش که آیا در سال جاری بهرغم کاهش سفرها و ضررهای مالی شرکت های تعاونی مسافربری قیمت بلیط اتوبوس های مسافربری افزایش داشته است؟ گفت:بر اساس قانون مصوب شده امسال نیز قیمت بلیط اتوبوس های مسافربری ۲۰ درصد افزایش یافته است.

اما آنچه که در این مدت رخ داده این است که سفرهای اضطراری نسبت به ماه اسفند و فروردین ماه بهتر شده است با این حال  هنوز سفرهای تفریحی به دلیل وجود محدودیت های بهداشتی به روال عادی خود بازنگشته است.

عامری ادامه داد: اقشاری که از اتوبوس های مسافربری استفاده می کنند معمولا از اقشار کم درآمد جامعه هستند بنابراین به نظر می رسد تا برگشتن به روال عادی سفرها زمان زیادی طی خواهد شد.

وی با اشاره به این که قیمت یک اتوبوس مسافربری در سال گذشته دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود و امسال با این شرایط قیمت اتوبوس به چهار میلیارد تومان خواهد رسید گفت: امیدواریم هر چه سریعتر حمایت دولت به شرکتهای حمل و نقل محقق شود تا این شرکتها و شرکتهای تعاونی مسافربری مجبور به تعدیل نیرو نشوند.

کد خبر: ۲۰٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha