۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
چشم انداز ایجاد ۷هزار شغل در شهرک دارویی برکت/ تولید همزمان داروهای شیمیایی و گیاهی
مدیرعامل شهرک دارویی برکت در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

چشم انداز ایجاد ۷هزار شغل در شهرک دارویی برکت/ تولید همزمان داروهای شیمیایی و گیاهی

کرج - مدیرعامل شهرک دارویی برکت با بیان اینکه ۴۰ شرکت دارویی در این شهرک مستقر هستند، گفت: جزو اهداف اولیه شرکت دارویی، ایجاد هفت هزار شغل بود که تاکنون بخشی از آن محقق و امیدواریم با توسعه فعالیت در بحث اشتغال‌زایی، تولید و ارزآوری به موفقیت‌های بیشتری برسیم.

نصرالله فتحیان در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: شهرک دارویی برکت با احداث این شهرک در البرز با فراهم ساختن زیرساخت های لازم برای شرکت های دانش بنیان و تولیدی دارو، در راستای تامین داروهای هایتک و همچنین توانمند سازی کشور در حوزه تولید دارو اقدام کرده است.

فتحیان افزود: شهرک دارویی برکت به عنوان اولین شهرک دارویی کشور در منطقه کردان البرز با هدف متمرکز کردن شرکت های تحقیق و توسعه دارویی و دانش بنیان و همچنین تولید داروهای هایتک با قیمت پایین برای بیماران، در منطقه کردان البرز راه اندازی شد و تا کنون با تحقق بخشی از اهداف اولیه خود در مسیر خودکفایی و توانمندسازی کشور در حوزه دارو قدم برداشته است.

وی بیان کرد: ساخت این شهرک از سال ۹۲ با خرید زمین آن کلید خورد و با اجرای کارهای زیرساختی در نهایت در سال ۹۶ تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

فتحیان با بیان اینکه در تاسیس این شهرک اهداف کلانی وجود داشت، گفت: تولید داروهای هایتک که وارداتی و گران قیمت بودند، با قیمت ارزان تر و همچنین فراهم کردن زیرساخت های لازم برای رشد و توسعه شرکت های تولیدی به ویژه دانش بنیان از مهمترین اهداف این مجموعه بود.

وی اظهار کرد: زمین این شهرک ۲۰۰ هکتار است که ۱۰۰ هکتار آن صنعتی و در ۲۰۱ قطعه طراحی شده است. حدود ۵۰ قطعه آن واگذار شده و اکنون در بخشی از قطعه ها مستقر هستند و بعضی نیز هنوز به فروش نرفته و در حال انجام مذاکره برای واگذاری است. در واگذاری این قطعه ها معیارهایی مانند « سابقه مفید و روشن در زمینه دارو و به ویژه دانش بنیان بودن» وجود دارد.

باغ موزه گیاهان دارویی فرصتی برای شناسایی گیاهان و طب سنتی

مدیرعامل شهرک دارویی برکت در پاسخ به این پرسش که آیا هدف فقط برای فعالیت شرکت های دارویی شیمیایی است یا خیر، گفت: خیر  در ۱۰ هزار متر مربع از زمین این شهرک باغ موزه گیاهان دارویی با هدف معرفی، شناساندن و تحقیق در باره گیاهان دارویی و طب سنتی ایجاد شده که بازدید از آن برای عموم آزاد است و اطلاعات لازم در این حوزه به مراجعین داده می شود.

فتحیان در پاسخ به اینکه شرکت های مستقر در شهرک در حوزه صادرات و ارزآوری هم نقش دارند یا خیر، گفت: ما به عنوان شهرک دارویی در حوزه تصمیمات داخلی شرکت ها « تولید، فروش و صادرات» آنها ورود نداریم. ما فقط بستر را فراهم کردیم اما زیرساخت ها را طوری طراحی کردیم که شرکت ها وقتی می خواهند صادرات انجام دهند از نظر الزامات و ضوابط استانداردهای قانونی با مشکلی مواجه نباشند.

وی افزود: شرکت های دارویی باید طبق ضوابطی در داخل و همچنین کشورهای مقصد در بحث صادرات کارکنند و همه فعالیت ها، اعم از ورود و خروج، تهیه مواد اولیه و خرید و فروش آنها الزاماتی دارد که شهرک دارویی الزامات مربوط به محیط تولید را فراهم کرده و مابقی الزامات تولید بر عهده خود شرکت هاست.

فتحیان در پاسخ به این پرسش که در تامین زیرساخت ها آیا دستگاه های مربوطه همکاری لازم را داشتند و آیا اکنون مانع یا مشکلی برای فعالیت وجود دارد یا خیر گفت: وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و دستگاه های استانی و متولیان محیط زیست همکاری خوبی داشتند. البته همیشه موانع و مشکلاتی هست که با پیگیری رفع می شود.

مدیرعامل شهرک دارویی برکت با بیان اینکه اکنون حدود ۴۰ شرکت دارویی در این شهرک مستقر هستند، گفت: جزو اهداف اولیه شرکت دارویی ایجاد ۷هزار شغل بوده که مقرر بود ۲هزار شغل تخصصی باشد. تاکنون بخشی از این اهداف محقق شده و امیدواریم با توسعه فعالیت در این شهرک در بحث اشتغال زایی، تولید و ارزآوری به موفقیت های بیشتری برسیم.

کد خبر: ۲۰٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha