۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
۲۳ قفس دریایی در مازندران ماهی دار می شود
مدیرکل شیلات مازندران:

۲۳ قفس دریایی در مازندران ماهی دار می شود

نوشهر- کریم زاده، مدیرکل شیلات مازندران گفت: در سال جاری ۲۳ قفس پرورش ماهی در استان با ظرفیت ۴۶۰ تن دراستان ماهی دار می شود.

قاسم کریم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت سه هزار و ۷۰۰ مزرعه آبزی پروری در استان اظهار داشت: سالانه حدود هفت هزار و ۶۵۰ نفر در این مزارع مشغول فعالیت هستند.

وی میزان تولید سالانه را بیش از ۸۵ هزار تن ذکر کرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت های اقتصاد دریامحور اولویت شیلات به شمار می رود.

وی با اظهار این که در سال جاری ۲۳ قفس دریایی در شهرستان های ساحلی استان ماهی دار می شوند، افزود: ظرفیت این قفس ها بیش از ۴۶۰ تن است.

کریم زاده با اشاره به شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه طرح های شیلاتی و آبزی پروری گفت: پرورش ماهی در قفس های شیلاتی از طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی در استان به شمار می رود.

مدیرکل شیلات مازندران از شناسایی ۴۹ فرصت سرمایه گذاری در حوزه شیلاتی در استان خبر داد و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز را ۵۷ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: از مجموع این طرح ها ۱۶ طرح در شهرستان های نوشهر و چالوس شناسایی شده است.

وی ادامه داد: برای فعال کردن طرح های شیلاتی در نوشهر و چالوس دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است و ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت تولیدات شیلاتی استان افزوده و همچنین برای ۹۵۰ نفر شغل ایجاد می شود.

کد خبر: ۲۰۰٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha