۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
قطع سوآپ گاز ترکمنستان| گازرسانی در سراسر کشور استمرار دارد
وزیر نفت اعلام کرد

قطع سوآپ گاز ترکمنستان| گازرسانی در سراسر کشور استمرار دارد

اوجی، وزیر نفت گفت: سوآپ گاز ترکمنستان به‌صورت کامل قطع شده است، اما با تغییرهایی در خطوط انتقال گاز و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید، تا این لحظه توانسته‌ایم استمرار در گازرسانی کشور را حفظ کنیم.

به گزارش بازار، جواد اوجی ظهر امروز (جمعه ۲۳ دی ماه) در حاشیه بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم‌اکنون در بیش از ۲۰ استان کشور دمای هوا به منفی ۱۰ درجه رسیده است، گفت: تلاش می‌کنیم پایداری گازرسانی در کشور را به‌ویژه در استان‌های شمال شرقی و غربی حفظ کنیم؛ البته در بعضی از نواحی کشور با افت فشار روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه حتی یک درجه کاهش دما در منازل و ادارات کشور می‌تواند در کاهش مصرف گاز در کشور مؤثر باشد، اظهار کرد: طی روزهای اخیر با توجه به حساسیت موجود دفتر ریاست جمهوری، دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری و وزارت کشور، استانداران و دستگاه های ذی‌ربط به‌صورت شبانه‌روزی از کمیت و کیفیت استمرار گازرسانی در کشور گزارش دریافت کرده‌اند.

وزیر نفت با بیان اینکه امروزه عمده سیستم گرمایشی در منازل مسکونی با استفاده از گاز کار می‌کنند، تصریح کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم با رعایت دمای بهینه (۱۸ تا ۲۱ درجه) به ما در پایداری گازرسانی کمک کنند؛ از سوی دیگر از شامگاه پنجشنبه در بخش سوآپ گاز ترکمنستان شاهد افت شدید گاز بوده‌ایم.

اوجی با اشاره به قطع گاز بعضی از استان‌های ترکمنستان در بخش خانگی تأکید کرد: از روز پنحشنبه واردات گاز از ترکمنستان به‌صورت کامل قطع شده است، اما با تغییرهاتی که همکارانم در خطوط انتقال گاز اعمال کرده‌اند و استفاده از حداکثر ظرفیت تولید در جنوب کشور تا این لحظه توانسته اند استمرار در گازرسانی کشور را حفظ کنند.

وی با اشاره به نگرانی خود از افت فشار گاز در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوب، گلستان و سمنان، یادآور شد: در صورت همکاری مردم شریف کشور و نیز به توجه به اقدام‌ها و تدابیر اندیشیده شده ان‌شاءالله بتوانیم این روزهای سرد را سپری کنیم.

اوجی هم چنین شامگاه پنجشنبه (۲۳ دی‌ماه) در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به سرمای کم‌سابقه طی ۱۰ سال گذشته در سراسر کشور، گفت: هم‌اکنون دمای هوا در بیش از ۴۶۰ شهر در ۲۷ استان کشور زیر صفر است، ضمن آنکه در بعضی از شهرستان‌ها دمای هوا تا منفی ۲۸ درجه نیز رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه تا این لحظه هیچ گونه قعطی گاز در بخش خانگی و تجاری کشور ثبت نشده است، افزود: در استان‌های شمال‌شرقی کشور البته شاهد کاهش فشار گاز بوده‌ایم که این موضوع خود هشداری برای مشترکان این استان‌ها برای مصرف بهینه‌تر است.

وزیر نفت با بیان اینکه همه تدابیر لازم برای حداکثر تولید در بخش‌های بالادستی و پالایشگاهی کشور دیده شده است، اظهار کرد: در هر صورت ما نیاز به همکاری مشترکان گازی در همه بخش‌ها هستیم، زیرا امروز مجموع مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری از روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گذشته است.

اوجی بر بهینه‌سازی مصرف گاز و خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی غیر ضرور در بخش‌های خانگی و اداری کشور تأکید کرد و گفت: مردم با رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه به خادمان خود در صنعت نفت برای پایداری در گازرسانی به سراسر کشور کمک می‌کنند.

وزیر نفت اعلام کرد: ترکمنستان هم به‌دلیل مشکل گاز در عشق‌آباد، حجم سوآپ گاز به ایران را کاهش داده است.

کد خبر: ۱۹۹٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha