۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
کاهش پیش بینی‌های بانک جهانی درباره رشد اقتصادی جهان

کاهش پیش بینی‌های بانک جهانی درباره رشد اقتصادی جهان

بانک جهانی به عنوان یکی از نهادهای معتبر در ارزیابی اوضاع و شرایط اقتصادی جهانی، امروز سه شنبه پیش بینی خود را در مورد رشد اقتصاد جهانی کاهش داد.

به گزارش بازار، بانک جهانی به عنوان یکی از نهادهای معتبر در ارزیابی اوضاع و شرایط اقتصادی جهانی، پیش بینی خود را در مورد رشد اقتصاد جهانی کاهش داد.

بانک جهانی امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۳، به جای سه درصد به یک و هفت دهم درصد، رسید. این نهاد در گزارش ماه ژوئن پیش بینی کرده بود که رشد اقتصادی جهان امسال به حدود سه درصد خواهد رسید.

بانک جهانی در توجیه این بازنگری کاهشی خود به مسئله ادامه شاخص سطح عمومی قیمت ‏‏کالاها و ‏خدمات مصرفی مورد ‏‏نیاز مردم و ‏‏خانوارها در جهان و پیامدها و تاثیرات منفی ناشی از آن جنگ اوکراین اشاره کرده است.

این موسسه بین المللی تقریبا همه پیش بینی‌های خود درباره چشم انداز رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته جهان و دو سوم کشورهای نوظهور و در حال توسعه بازنگری کاهشی کرده است.
بر اساس این گزارش، رشد اقتصادی آمریکا امسال به هفت دهم درصد، در اروپا به صفر درصد خواهد رسید. بانک جهانی با این حال تصریح کرده است که رشد اقتصادی اروپا به دو و هفت دهم درصد خواهد رسید.

کد خبر: ۱۹۹٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha