۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
رکورد زدن تورم مواد غذایی در انگلیس

رکورد زدن تورم مواد غذایی در انگلیس

ارقام جدید نشان می‌دهد تورم مواد غذایی در انگلیس به سطوح بی سابقه‌ای افزایش یافته است و بعید است در آینده نزدیک بهبودی در این زمینه حاصل شود.

به گزارش بازار، پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت نوشت، ارقام جدید نشان می‌دهد همزمان با آسیب دیدن میلیون‌ها خانوار از افزایش قیمت‌ها در کریسمس چالش برانگیز، تورم مواد غذایی به سطوح بی سابقه‌ای افزایش یافته است و بعید است در آینده نزدیک بهبودی در این زمینه حاصل شود.

قیمت مواد غذایی در ماه دسامبر ۱۳.۳ درصد افزایش یافت که از تورم ماه قبل (۱۲ و ۴ دهم درصد) بیشتر بوده و بالاترین رکورد ثبت شده در مورد مواد غذایی است.

هلن دیکینسون، مدیر اجرایی کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا (BRC)، گفت: برای بسیاری از خانواده‌ها در سراسر بریتانیا این یک کریسمس چالش برانگیز بود.

وی افزود: نه تنها موج سرما مردم را وادار کرد پول بیشتری را بابت قبوض انرژی خود خرج کنند، بلکه قیمت بسیاری از مواد غذایی ضروری نیز افزایش یافت؛ زیرا طنین جنگ در اوکراین همچنان هزینه خوراک دام، کود و انرژی را بالا نگه داشته است.

خانوارها در سراسر کشور برای سالی سخت همراه با افزایش قبوض انرژی، افزایش تورم و افزایش نرخ بهره آماده می‌شوند. نخست وزیر ریشی سوناک در سخنرانی سال نو خود گفت مشکلات بریتانیا در سال ۲۰۲۳ از بین نخواهد رفت؛ بنابراین افزایش تورم مواد غذایی فشار بیشتری بر بودجه خانوارها وارد خواهد کرد و بعید است در آینده نزدیک در خصوص امور مالی شخصی در ذهنیت مصرف‌کنندگان بهبودی حاصل شود.

با توجه به اینکه خریداران برای خواربارهای ضروری خود هزینه کرده‌اند و پول کمتری برای خرج کردن برای سایر مخارج دارند، بودجه زیادی برای تشویق تقاضا در کانال‌های غیرخوراکی وجود نخواهد داشت.

کد خبر: ۱۹۸٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha