۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
بیش از ۱۸ هزار هکتار زمین صنعتی آماده واگذاری داریم
معاون وزیر صمت:

بیش از ۱۸ هزار هکتار زمین صنعتی آماده واگذاری داریم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون بیش از ۱۸ هزار هکتار زمین صنعتی آماده واگذاری داریم، واگذاری‌ها به صورت شفاف و با رعایت عدالت انجام می‌شود.

به گزارش بازار، همایش سرمایه‌گذاری شهر صنعتی شیشه استان هرمزگان با حضور علی رسولیان معاون وزیر صمت، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران استانی و سرمایه گذاران واحدهای صنعتی در بندرعباس برگزار شد.

در این همایش مهمترین محورهای جذب سرمایه گذاری و تسهیل حضور فعالان اقتصادی و صنعتگران در شهر صنعتی شیشه استان هرمزگان بحث، بررسی، تبادل نظر و راهکارها و پیشنهادات لازم اتخاذ شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این همایش، گفت: امروز نیاز اصلی کشور افزایش اشتغال و رفع مشکلات معیشتی مردم است و این جز با ارتقای شاخص‌های تولید و همکاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی میسر نمی‌شود.

رسولیان، افزود: در استان هرمزگان واحدهای بزرگ صنعتی خوبی شکل گرفته است، منابع و ظرفیت‌های خوبی نیز وجود دارد و برای اینکه زنجیره خوبی ایجاد شود باید از ظرفیت‌های مناسب موجود هم استفاده بهینه شود.

وی اضافه کرد: ترانزیت و حمل و نقل کالا در استان هرمزگان به راحتی انجام می‌شود و هزینه حمل و نقل در هرمزگان به حداقل می‌رسد که نکته بسیار بااهمیتی در حوزه صادرات است.

رسولیان، گفت: امروز یکی از الزامات سرمایه گذاری، حمایت مدیران است و اینکه سرمایه گذار را به خوبی درک کنند.

وی افزود: موضوع تامین زیرساخت‌ها برای استقرار سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هزینه زیادی را به خود اختصاص داده است که به طور متوسط هزینه‌ای نیز برایش در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شهرک‌های صنعتی الگوی جدید و موفقی است که دارد به سمت پیشرفت حرکت می‌کند، ۸۵ شهرک تخصصی در کشور وجود دارد و شهرک شیشه‌ای استان هرمزگان نیز جزو الگوهای خوب است. برای شهر شیشه‌ای حتما برنامه‌ای در قالب طرحی اقتصادی خواهیم داشت.

رسولیان، افزود: امروز اگر بخواهیم آب مورد نیاز صنعت را تامین کنیم در کشور با مشکلات جدی با توجه به خشکسالی مواجهیم، اما در استان هرمزگان این مشکل وجود ندارد و ما از محل پساب‌ها سعی داریم آب پایداری برای صنایع کشور ایجاد کنیم.

وی، ادامه داد: البته بر اساس قانون تامین زیر ساخت‌ها فقط وظیفه وزارت صمت نیست، باید دستگاه‌های خدماتی بر اساس قانون کار خود را نیز انجام دهند. برای کمک به دستگاه‌های خدمات رسان، برخی کارها را به صورت مشارکتی انجام می‌دهیم تا مشکلات حل شود. بیش از ۹۳ پست را با وزارت نیرو برای حل مشکل برق مشارکت کردیم که با تکمیل آن‌ها، نزدیک به ۴ هزار مگاوات برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: حتما با اقساط بلند مدت تری نرخ ارائه خدمات را برای شرکت‌های توانمند فناور، نوآور و دانش بنیان در نظر خواهیم گرفت و مشوق‌های بیشتری برای فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها فراهم خواهیم کرد.

رسولیان، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ۸۵ محور حمایتی در حوزه‌هایی از جمله آموزش، شرکت در نمایشگاه‌ها، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و اقتصادی، تحقیق و توسعه، برندینگ، تبلیغات، ایجاد دفاتر تجاری در دیگر کشورها، تحقیق و توسعه، انتقال فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و دانشی شدن واحدهای صنعتی، حمایت‌های مناسبی را به‌عمل می‌آورد و تقریبا ۴۳درصد اشتغال صنعتی مربوط به صنایع کوچک و متوسط است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۴۰ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم؛کرده است.

کد خبر: ۱۹۸٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha