۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
افزایش بی سابقه کمک‌های ۲ نهاد بانک جهانی در سال ۲۰۲۲

افزایش بی سابقه کمک‌های ۲ نهاد بانک جهانی در سال ۲۰۲۲

بانک جهانی اعلام کرد کمک‌های بانک بین المللی بازسازی و توسعه و انجمن توسعه بین المللی از زیر مجموعه‌های بانک جهانی، در سال ۲۰۲۲ کمک‌های بی سابقه‌ای را به کشورهای مختلف ارائه کرده اند.

به گزارش بازار، بر اساس نامه رئیس بانک جهانی که اواخر دسامبر برای کشورهای عضو ارسال گردید کمک‌های ارائه شده توسط دو نهاد زیر مجموعه این بانک بالغ بر ۷۵ میلیارد دلار برآورد شده که ۳۵ درصد نسبت به میانگین چهار سال قبل افزایش یافته است.

این کمک مالی بخشی از بسته کمکی ۱۷۰ میلیارد دلاری در پانزده ماه گذشته برای کشورهای نیازمند است تا به آن‌ها کمک کند با پیامدهای اقتصادی و اجتماعی ناشی از بحران‌های مختلف بر اقتصاد جهانی از زمان شروع همه گیری کرونا مقابله کنند.

در نامه دیوید مالپاس آمده است مسئله کمک به کشورها برای مقابله با ناامنی غذایی و از دست دادن فرصت‌های شغلی، تقویت ظرفیت انعطاف پذیری و بازگشت به رشد بوده است.

وی در این نامه افزود در میان چالش‌های اصلی که باید تامین مالی شود، بانک جهانی ۳۱.۷ میلیارد دلار برای تامین مالی سازگاری با گرمایش جهانی اختصاص داده است، مبلغی که ۳۵ درصد از اهداف برنامه اقدام در برابر تغییرات اقلیمی فراتر رفته است.

حمایت از اوکراین دومین مورد کمک مالی به مبلغ ۱۸ میلیارد دلار است که به این کشور اجازه می‌دهد نیازهای فوری خود را برآورده کند، در حالی که پیامدهای جنگ برای سایر کشورهای جهان، با شروع بحران غذایی ناشی از افزایش قیمت‌ها آغاز می‌شود. برای تامین مواد غذایی و کود، کمکی ۱۰ میلیارد دلاری در اختیار کشورها گذاشته شده است.

رئیس بانک جهانی همچنین با هشدار نسبت به خطرات پیش روی اقتصاد جهانی، کاهش وزن بدهی‌های ناپایدار و ارتقای شفافیت در این حوزه را حیاتی دانست تا از بروز یک مشکل جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۹۷٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha