۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
تثبیت نرخ نیما، لنگری که بازار ارز را کنترل می‌کند
کارشناس مسائل اقتصادی:

تثبیت نرخ نیما، لنگری که بازار ارز را کنترل می‌کند

لطفی نیا، کارشناس اقتصادی گفت: تثبیت نرخ نیما می‌تواند به عنوان یک لنگر اسمی در مدیریت بازار ارز به سیاست‌گذار و بانک مرکزی کمک کند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، یحیی لطفی نیا؛ کارشناس امور اقتصادی بیان کرد: با تغییر رئیس کل بانک مرکزی سیاست تثبیت نرخ ارز کالاهای اساسی، مواد اولیه و تجهیزات تولید در قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: سیاست تثبیت ارز در ادامه توسط معاون اول رئیس جمهور به عنوان یک سیاست حمایتی از تامین معیشت مردم به مدت دو سال بیان شد در کنار الزامات اجرای موفقیت آمیز این طرح در ارتباط با تامین معیشت مردم و جلوگیری از شُک‌های بیرونی باید به دو نکته مثبت دیگر در رابطه با اثرگذاری این سیاست اشاره کنیم.

لطفی نیا در رابطه با مزایای تثبیت نرخ ارز گفت: این سیاست در بازار ارز می‌تواند به عنوان یک لنگر اسمی در مدیریت بازار ارز به سیاست‌گذار و بانک مرکزی کمک کند.

وی ادامه داد: تثبت نرخ ارز برای بازار کالاهای اساسی نیز دارای فوایدی است، چون زمانی که با یک نرخ ارز ثابت تخصیص ارز انجام دهیم دیگر شاهد شُک قیمتی برای کالاهای اساسی از محل تغییر قیمت ارز نخواهیم بود، همچنین لازم است رصد زنجیره به منظور دسترسی مصرف‌کننده به کالا بر اساس قیمت مصوب دنبال شود.

کد خبر: ۱۹۷٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha